събота, 8 март 2008 г.

Да продаваш преживявания


В днешно време за да имаш успешен продукт, трябва да продаваш повече от физическа единица, трябва да продаваш преживяване. Нещо от този род бях чел преди време. Сетих се за това твърдение посещавайки веригата Happy неколкократно в последните два месеца.

Какво представлява Happy Bar & Grill ? Външният вид не е нещо велико, храната не е нищо особено, цените са малко високи за непреливащия ми джоб. Но в Happy улавят един нюанс от ресторантьорството, който убягва на всички останали масови ресторанти, пицарии, бирарии и пр., в които съм бил (в България) - те продават преживяване.
А как протича преживяването с марка Happy? Посрещане от широко усмихнат салонен управител, настаняване, сервитьорки ухилени до уши и обучени да те карат да мислиш, че ти си човекът, който определя всяка следваща стъпка. Сред купчината въпроси за предпочитанията и мнението за храната се притеснявам следващият път да не ми предложат да си сготвя сам. От сервитьорката, която се преставя с малко име до пожеланията за приятна вечер от всички служители, покрай които минаваш на път за изхода, не съжалявам за нито един лев, който съм похарчил в Happy, а можеше и да не е така. Асортиментът от ястия не ми допада, няма нито една от любимите ми бири, шумно е и масите понякога ми се струват доста струпани една до друга. Но... с нетърпение ще ида отново, ще си вляза с усмивка и ще си изляза без да съм я свалял.
Точно тази теория за преживяването напълно отговаря на това, което правят марки, като iPod, Philips Aurea или Absolut Vodka да речем. В тези случаи, ако преживяването с марката може да се изчисли в пари, човек определено минава тънко.

А на вас коя марка ви продава преживяване?

Илюстрацията е любезно предоставена от: www.goodexperience.com

5 коментара:

Анонимен каза...

хелоу,

питам - тъй като картинката към постинга е със запазени права, ти имаш ли разрешение от автора да я ползваш?

ползваш СС лиценз и не би било много красиво да нарушаваш нечии интелектуални права.

поздрави

Aleksandar Krumov каза...

Очаквах подобна забележка, може би именно от теб. Взимам си поука и в момента пиша mail, искайки разрешение да ползвам въпросната илюстрация. Ако не получа разрешение, ще я сваля.
Поздрави!
П.П. Бих се радвал да имаше и коментар по съществто за текста:)))

Анонимен каза...

ми аз не се сещам за някоя. може би апле...

а като заведение - в апартамента (първия) има много готини "обслужващи" момиченца. е тва си е първично преживяване... :)

MARFI каза...

За Хепи споделяме мнението:

Хепи според Кръчмонавтика

Каня те за почетен кръчмонавт.

Aleksandar Krumov каза...

Благодаря за поканата. Как точно ставам член и къде ще е тържественото ми посвещаване в тайните на кръчмонавтиката?