вторник, 1 април 2008 г.

Не можах да си кажа: "Стига!"

Едно свежо решение от страна Danone. Голяма видимост и ненатрапчивост. Знакът на "Активиа" инкорпориран в стълбите на метростанциите. Дори и да не си го видял от достатъчно далеч, ти става любопитно какво образуват жълтите точки.

Комбинацията с печатните реклами във влаковете и по стените, ясно предава посланието за прокарващия ефект на въпропосното кисело мляко. Жалко, че цялата патаклама е за пропагандиране на глупавата инициатива, за хапване на Активиа и ако тя не действа, Danone ти връща парите. Преди година един уважан от мен блогър си направи труда да я види тая работа с връщането на парите и нещата се оказаха не толкова розови както ги представят в рекламата.

Та да се върнем на въпросната стрелка. Метрореклама или както там се казва изглежда отскоро са разкрили възможноста да лепиш ваденки и по стълбите, защото доскоро такива рекламни послания липсваха. Така освен "Активиа" по междинните спирки на стъпалата на метростанция Сердика се появи новата бутилка на Загорка.

Аз обаче смятам, че акцията на "Активиа" определено има по-голям потенциал поне по две причини: 1. В метрото се возят повече жени, отколкото мъже. Не питайте от къде знам. Просто лични наблюдения. А пък насиращото млекце се фокусира именно върху жените. 2. На междинни спирки, на каквито съм виждал жълтата стрелка, трафикът не е толкова концентриран колкото на Сердика и вероятността да се загледаш в стъпалата пред теб ми изглежда по-голяма от тази на Сердика, където винаги е юруш при спирането на влака и човек се настройва по-скоро да не бъде смазан от тълпата от колкото да се заглежда в странични неща. Тук има един тънък момент: на Сердика навалицата сутрин закрива рекламата на стъпалата. На другите спирки се качваш по стълбите вечер, а с теб се качва съвсем малка част от пътниците. Тази малка подробност според мен донякъде обезмисля загорката на Сердика, въпреки големия трафик там.

За съжаление не съм запознат с подробности по тези рекламни активности, тъй че може и да не съм съвсем прав в заключенията си. В крайна сметка, идеята с превръщането на стъпалата в билборд е определено по-свежа от традиционните рекламни табла. Друг е въпросът, дали покриването на всички площи от метрото с реклама, не се превръща във фикс идея на рекламодатели и рекламопродаватели.

Няма коментари: