понеделник, 14 април 2008 г.

Да мразиш марката си на инат

Две актуалнии решения как да накараш хората да не харесват твоя бранд.

На вашето внимание, предложение номер едно: "Нестле" отново се проявяват, като приятно нагли и решават, че е прекрасна идея заведение брандвано от горе до долу "Nescafe Frappe" да задръсти пешеходната зона до Народния театър. Я се свиите малко! Какво ще ми се ширите да ходите пеша - алъш вериж требе!!!

Някои ще кажат, че някой дебел общинар им е разрешил да го издигнат тоз монумент. И к'во?!? Това означава ли, че компанията не проявава арогантност набутвайки ти в лицето своята марка. Доста хора минават всеки ден покрай театъра - на колко ли от тях ще им се допие фрапенце и колко ще теглят една майна на тия, които са построили заведението точно на това място. За последните едно е сигурно - те не знаят кой е истинския собственик, но запомнят логото на продукта. Запомнят го с лошо! Само ме е яд, че човекопотокът не е достатъчно голям, че да се усети негативно в продажбите на марката.

Малко се отплеснах с пример 1, затова накратко пример 2: Пицария "Джепето" (тази на Гурко) има незаконен обслужващ персонал - хлебарки!!! Имайте го предвид следващия път, когато се чудите къде да хапнете. Жалко, че от управата на заведението го нямат предвид. Интересното при "Джепето" е, че не за първи път ми правят лошо впечатление. По-странно е обаче каква голяма разлика има между заведенията на ул. Гурко, Граф Игнатиев и Люлин. Това на Графа е почти перфектно, но другите две са ужасно занемарени. Тъй като излезе, че твърдя, че нещо не е наред и с "Джепето" в Люлин, ето случая - събота, хубав слънчев ден, 11:30, влизам в пицарията, посрещаме една госпожица, която с тъжен глас ми съобщава, че още не е отворено. Ми, добре, си казвам аз и излизайки поглеждам работното време... отворено от 10:00 пишеше.
Ако този, който управлява тези пицарии иска и да печели от тях дългосрочно, по-добре да им смени имената. Няма никакъв смисъл да казваш, че имаш верига, в която няма нищо верижно. Марката трябва да бъде еднозначна и предвидима. Като влизам във пицария"Джепето" ми се иска всички да са като тази на Графа. Ще си остана само искането предполагам.
Нещата опират до доброто старо клише за отношението към клиента и неговия БГ вариант - клиентът винаги има право... да си плати. Останалото са задължения.

снимка към казус 1 : авторът
снимка към казус 2:
sideshowmom@morgueFile.com

Няма коментари: