Промотирайки Holsten, Carlsberg България заложи на изпитаната и вече крайно банална, и изтъркана комуникация на традицията и качеството. Тази пивоварна мантра е очевидно ефективна, но нак-малкото в случая се припокрива с формулата дала сила на Шуменско да стане основен бранд на пазара. До голяма степен Holsten e това, което е Kаiser за Загорка. Лицензна марка с имиджово значение. За щастие на старозагорската компания, техният бранд има добре избрано име, което носи определени исторически асоциации, а и визията на продукта е доста отличителна, както в стъклена бутилка, така и в PET разфасовка.
Доколкото си спомням Holsten не стартира особено забележително в продажбите си през сезон 2007 г. Усилията на компанията-майка според мен са малко безсмислени предвид същността на марката. Рицарските мотиви са крайно чужди за българина по чисто исторически причини. Спомняте си Балдуиновата кула, предполагам? След нейното "основаване" пресечните точки на българите и рицарите приключват. Това, разбира се, e доста преди реално съществуващия закон за качеството на пивото от 1516 г. (който между другото не се споменава никъде на международния сайт на марката, може би защото е валиден за всички немски бири). В допълнение през 16-ти век сме били много далеч от мисълта за рицари и бира. Oсвен това и Holsten не е съществувал тогава, тъй като пивоварната е основана през 1879 г. В крайна сметка рицарите, които защитават името на добрата бира седят крайно неестествено, сравнени с комуникацията на останалите брандове на пазара. На пазар, на който диференциацията е всичко, да си различен не задължително е плюс.
След барманчето с отрязаната ръка и преведената реклама, която си е съвсем българска (Noble Graphics), последва телевизионно затишие и билбордове, от които стърчат рицари. Наскоро обаче косматият железен човек (за съжаление без някоя милейди) се завърна, за да каже "Респект!" и да въведе новата PET бутилка на Holsten от 1л.
Я, пак? От кога беше законът за качеството? 1516 г.? Наслушал съм се на ужасно много мнения на хора, които пият бира, че вкусът на пивото в PEТ бутилка е по-лош от този в стъклена бутилка. Пазителят на добрата бира ми предлага пластмаса? Сега на кой трябва да му се режат ръцете? И как се отваря пластмасова бутилка с ръка-отварачка? Просто не всяка марка е подходяща за всеки пазар. От толкова марки, с които разполага Carlsberg в портфолиото си, точно Holsten ли е най-подходяща за българския пазар?
15 коментара:
Holsten по принцип е евтина бира в Германия, без значение в стъкло или в PET. А като качество е под всякаква критика. Само най-големите изпадняци и лузъри пият бира от този ранг.
Така, че не се учудвам, че Carlsberg не са се постарали особено много. Явно смятат, че българина като цяло е беден и не заслужава чак толкова голямо внимание, камо ли по-добър клас бира.
Струва ми се, че Carlsberg залага на факта, че българинът благотвори всичко що е от чужбина. Доста самоуверено, а?
Ако залагат на това, хората(включително и някои от нашето поколение да не кажа 80%) ще се вържат поне веднъж да си купят. Но какво става, ако не им хареса. Не вярвам да са много хората, които ще пият или ядат нещо, което не им харесва, само защото е вносно("по-хубаво").
Аз си гътам тука Beck's-че :) и Weissbier(която хич не е популярна в БГ). Балъците да ги пият тези помии като Holsten-a :)
Холстен е немската марка бира в портфолиото на Карлсберг и е нормално да залагат на нея.
За рицарите си прав чисто, но само, фактологически. Да се изхожда от подобни съображения означава да надцениш потребителя (което е не по-хубаво от това да го подцениш).
И аз се чудя защо се пускат премиумни бири в PET опаковка, но какво да правиш - такъв ни е пазара... еднолитровата на Холстен всъщност даже е близо до нормалността (и като разфасовка и като стабилност на опаковката)
а един мармот завиваше шоколада в станиол.
доколкото персонажите в рекламите са смислоносещите опори на избраните рекламни апели, мога да го туря тъй:
разбираемо е ползването на този образ - древност (заради модата), принципност (заради качеството), различност (заради характера на рекламната комуникация)
но от друга страна стои несъобразяването с културния профил на таргета - българинът, смея да твърдя, свързва рицарите с англия. германия е земя на диви племена и баце ти adi h.
очевидно, на пивовара не са му се давали пари за тукашна реклама, възможно е и да не са били доволни с pitch-овете, и затуй са прибегнали до дублажна адаптация, което, както показва световната практика, не винаги е успешна стратегия.
аз лично няма да купя никога холстен именно заради рекламата. сори.
@ Пламен
Имат и други немски бири в портфолиото си Карлсберг на световно ниво, тъй че е можело и друга да изберат
@ eater
За Англия съм напълно съгласен. Убягнало ми е.
Относно преведеността, нищо не ги е бъркало да я направят и в БГ вариант, ама пък съвем щеше да издиша. Рицари, които говоряъ български... WTF!?!
Нямат.
Освен Холстен в портфолиото им има някакви специалитетни бири + Любцер, която е силно регионална.
Ми, по-зле за тях тогава :), а за специалитетността е доста спорно :)
М/у другото.. да знаеш дали се очаква раздвижване около Амстел?
Не знам за какво раздвижване говориш. Amstel е оставен на доизживяване според мен. Просто за пълнеж на портфолиото. А иначе е много арна бира, като цяло.
Точно защото има застой - от момента, в който беше първата чужда марка произвеждана в България и рекламирана в ШЛ, до сега изтече много време без промяна. На други пазари етикетът и логото са променени, тръгват нови продукти, а Загрока...
Ами нали Хайнекен смени Амстел като основен спонсор на ШЛ и изглежда остава на твърде заден план за Загорка. Амстел буквално сама се продава, рабира се, в малки количества.
1.Пише се Kaiser, а не Keiser(виж началото)!!!
2.Поздравления относно това,което пишеш за Амстел-това си е самата истина!Незнам,чудя се дали имаш инфо от пивоварната или просто си много наблюдателен......,а???
1. Благодаря за забелжката за правописа. Веднага ще коригирам грешката.
2. Инфо е силно казано да имам от пивоварната. Но съм бил директно свързан със "Загорка", сега по-скоро индиректно. А иначе пазарът на бира много ме радва, защото един от малкото с почти идеална конкуренция. Ето защо го следя колкото мога по-изкъсо.
Публикуване на коментар