сряда, 2 юли 2008 г.

Една страница от "Дневник" умря


Не умря от взрива тази сутрин в Челопечене. Умря по-рано, в понеделник, от недоглеждане или незаинтересованост.

Страницата на "Дневник" за маркетинг, която може да видите тук беше запълнена с един текст, който по-скоро приляга на първокурсник, да не кажа първокласник. Ето и най-добрите "попадения":

...
Качеството на вашата стока отговаря на съвременните изисквания и притежавате солиден брой международни сертификати.


...
Всички продукти имат свое име, своя търговка марка, но ние избираме една конкретна марка, към която сме настроени положително. С други думи, избираме търговка марка, която има статус на бранд.


...
Oбразно казано, брандът е положителната нагласа на потребителя към вашия продукт.
... Съществуването на бранд дава възможност на клиента да знае кой продукт ще купи още преди да е влязъл в магазина. Процесът на изграждане на един бранд се нарича брандинг.

...
Не на последно място стратегията за изграждане на бранд съдържа и текстова (име, слоган), визуална (дизайн, опаковка, отличителни белези, лого, символи) и емоционална (зависимост на клиента към марката от рода "брандът, който предпочитам, е готин, готин съм и аз") концепция.

...
Чрез нея (комуникационната програма, б.авт.) продуктът се представя на пазара, постепенно се превръща в познат и уважаван символ и трайно заема определеното му място в съзнанието на потребителя. Или казано с други думи - продуктът се превръща в бранд.


...
След като сте изградили успешен бранд обаче, не може да спрете дотук. Брандът изисква управление. За целта вие поддържате постоянно високото му качество, имате добра дистрибуция, правите търговски промоции, поддържате рекламна активност и т.н. Вашият бранд е добре управляван, следователно той създава лоялни клиенти. Вие не разчитате на случайни покупки. Потребителите разпознават продукта ви, нещо повече, търсят го сами.

След този текст мога спокойно да си тегля куршума, да закрия блога и да започна да създавам брандове (ако не се уцеля точно където трябва с куршума, де). Никъде не се казва, че публикацията е платена, а само, че е написана от представител на така известната Veritas PR агенция. Ако пишеше, че публикацията е платена щях да го преживея по-лесно, но при стеклите се обстоятелства "Дневник" с чиста съвест може да я спре тази рубрика. Просто така изглежда несериозно!

снимка: lusi at sxc.hu

7 коментара:

Bruce Wayne каза...

баламска е статията, но нали трябва да се пълни вестника с нещо. са през лятото пада малко качеството, човещинка е, всичко живо отпуски

Aleksandar Krumov каза...

Ако беше в някой друг вестник нямаше да му обърна внимание, ама точно в "Дневник".

Bla каза...

Cheese us...

Katz каза...

И аз я прочетох като излезе. Не е написана добре, но мисля, че няма съществени грешки в идеята й.

D-lander каза...

Хахахахаха. Евала пич. Напълно си прав и добре си го написал. Срамота е това и просто не приляга никак на тоя иначе чудесен вестник.

Aleksandar Krumov каза...

@ Katz
Твърде си благосклонен :)

Анонимен каза...

хахаха паднах да се смея! Уникат! Дайте награда на човека, кой знае колко часа преди крайния срок за предаване си е смукал глупости от пръстите - лесно ли му е било!!! Невероятно! И къде е спал редактора на вестника?!