Преди време попаднах на един интересен пост, който може да намерите тук.
Когато текстът започва с "Вчера открих най-прекрасното място в София...", човек няма как да не продължи да чете. И наистина прочетох краткия текст, и разгледах сайта на чайната, и въобще се образовах, че подобно място съществува.
Маркетинг от уста на уста, но в кибер вариант. И то с добре концентрирана крайна аудитория. Според мен блоговете от тип "лични дневници" са идеалното място за едно заведение (или какъвто и да е продукт или услуга) с нишова насоченост да се популяризира сред хората, които биха ги посетили. Вероятността редовните читатели на vaninavanini.com да харесат същото заведение, като автора на блога, е доста голяма. За да четеш редовно дадени лични размисли за живота трябва малко или много да споделяш неговия мироглед. В същото време подобни интернет отеквания са добра база за реален маркетинг от уста на уста, генериран от читателите. Въпросът е може ли подобни блог реакции да се насочат или манипулират финансово?
илюстрация: Bruce Wayne
4 коментара:
Ами в известен смисъл могат - виж какъв текст написах само за няколко чая и една лимоната; представи си сега ако ми бяха платили, какво щях да напиша!
А сега сериозно: пак казвам, че могат. Аз лично не бих имала нищо против да пиша на блога си добри неща за добри неща/места/хора, ако ми плащат за това. С известни уговорки, разбира се, но все пак...
А ако напишеш платен пост, кое е по-добре - да обявиш, че е платен или да го прикриеш?
Зависи от поста, от темата, и от това какво точно пишеш. Лоялно е да се обяви, че това е платено съобщение - в крайна сметка блоговете налагат мнения и тенденции и е редно да се знае, че конктретното мнение е финансово повлияно.
ами някак си ще отиде на кино приятния имидж на блоговете, ако и там започнат да излизат платени съобщения. Все пак това им е хубавото - непринуден ентусиазъм те кара да драснеш някоя хубава или не дотам хубава дума, свързана с някакво изживяване. Затова и хората биха ти се доверили - защото си изпитал непринудена емоция на гърба си. Не вярвам платени блогърски текстове да постигнат дълготрайни резултати. От друга страна блоговете могат да се използват в комуникацията, но областта си остава деликатна :)
Публикуване на коментар