Вчера "Дневник" направи един готин рекламоразбор на тв рекламата на конгреса на БСП.
"Внушението е "среща на три поколения с общи мечти и идеи", а посланието - че времето се променя, но мечтите и идеите остават, разясниха от партийната централа." Както често се случва рекламодателят твърди, че адресира аудитория Х+У+Z, а хората се чудят що говори глупости, тъй като аудиторията все е Z. Стратегията на БСП не е лишена от бизнес логика. В случая провокирането на т.нар. твърд електорат е продиктувано от догонващата позиция на Столетницата и може би ясното съзнание на социалистите, че не могат да разчитат на подкрепата на здраво мислещите хора под 65 годишна възраст. Ядрото от симпатизанти на БСП, макар и твърдо в убежденията си, може би не е дългосрочен фактор за успех по чисто демографски причини. Свилен вчера коментира трамвайните висини на премиера позовавайки се на старата и доразвита максима - "Няма лоша реклама, няма и лоша безплатна реклама." Разбира се безплатното в рекламната кампания може е безплатно за БСП и не толкова за мен и за вас, ако е злоупотребено с държавни пари. И докато гореспоменатата рекламна максима на мен ми изглежда като цяло релевантна в света на потребителите на стоки и услуги, то в политическия контекст безплатната реклама може да се окаже нож с две остриета. Защото, поне засега, гласуването на параментарни избори също е безплатно. А когато транзакционните разходи са нулеви, пред консуматорът не остават обективни пречки за смяната на продукта.
3 коментара:
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=146029&srcpos=1
отговорът на Бате Бойко
Не мисля, че е бил нужен, но пък поне не е лишен от закачливост. Типично в ГЕРБов стил.
Какво подяволите са си мислели комустите, когато са го правили това клипче?
Мисля, че имат тотален мозъчен срив.
Публикуване на коментар