Много марки нямат какво да предложат на потребителя, което да го убеждава безусловно в качествата на продукта. Особено трудно е, когато категорията е пренаселена, а силните играчи вече са проиграли козовете и приемливите иновации. Какво става, обаче, когато битката е между категории? Например суха срещу течна сметана/мляко. Предполагам усещате на къде бия. Coffee-mate от известно време си има своя преведена реклама и колкото повече я гледам се чудя защо клипът не пропагандира безспорните предимства на сухата сметана пред течната и млякото. Наистина ли клишета продават по-добре от конкурентните предимства? Дългият срок на годност, удобната опаковка, която не е нужно да се съхранява в хладилник и почти неограничените възможности за разнообразни вкусове - нито едно от тези неща не споменава, дори не се загатва. Да, изброените характеристики са валидни за всички сухи сметани, но Nestle има парите и технологичните възможности да превърне Coffee-mate в Сухата сметана. Освен това категорията досега се изявяваше в хорека каналът, а в магазините сякаш никаква я нямаше. Това всъщност е шансът, от който искат да се възползват от Nestle. Дали, обаче, са убедителни със сладникави баналности от рода "Сметаната, която го прави по-богато и по-нежно..."? Най-вероятно, не. "Създадени един за друг" смятам е силен слоган, но щеше да е по-силен, ако беше подплатен с доказателства. Липсата на силни конкуренти за пореден път обрича Nestle на успех.
Видео, което съдържа рекламата на Coffee-mate:
P.S. На http://www.coffee-mate.com/ може да видите колко разнообразни могат да бъдат вкусовете, а и да се види, че Coffee Mate има течни варианти. Което обяснява защо в рекламата се стреля само по млякото. Така де, да не стане самоубийство :)
P.P.S. http://coffee-mate.bg и http://coffeemate.bg все още са свободни, тъй че ако някой иска да прави мръсно на Nestle, сега е моментът. Ако Регистър.бг са склонни да го продадат на някой различен от Nestle, де.
2 коментара:
По новите общи положение на Регистър.бг може да си регистриръш, какъвто домейн си искаш, но после ако собственикът на марката си го поиска, ти го вземат безцеремонно.
Демокрация и поле за изява на инициативните и находчивите :) Велком ту Бългериъ!
Публикуване на коментар