В днешният пост ви представям един фотопаралел за аутдоор представяне. Две снимки от България с/у една от USA (взета от failblog, надявам се да не ме съдят).
1. Поетичните въжделения на един чифт дънки. Свидетелство за самобитната представа за маркетинг, вкоренена в българския търговец.
2. Метрото в Плевен е филиал на лондонското и отвори преди софийското да стигне официално Младост. Изборът на лого и оформление нямат нужда от коментар.
3. А зад Океана са дораснали да рекламират контекстуално и с чувство за хумор. Снимка: failblog.org
8 коментара:
Използването на пътни знаци в рекламата не беше ли забранено...
Интересен въпрос, на който отговорът е положителен. Доста бързо намерих наредби за София и Шумен, предполагам и че в Плевен (където е направена снимката) има подобна наредба. Тъй, че поздравления STOP, хвана ме неподготвен :)
Първият надпис съм го виждала на витрината на магазин за дрехи в Троян :) Явно е популярен :) из региона.
Дааа и освен, че е слаб и разпространен, и е леко незаконен както отбеляза първия коментатор...
Двата билборда от последната снимка съм ги виждал лично в Santa Monica. Още по-интересното е, че и шоу-румовете на двете марки бяха в съседство. Американците са доста open-minded по отношение на откровените шегички в рекламите. На SubWay почти всички рекламни материали имат директно сравнение с McDonalds - сраняват калориите, разбира се. От McDonalds не съм чул да предявяват жалба за сравнителна реклама :) Като цяло не виждам какво й е лошото на сравнителната реклама, но явно нашето законодателство вижда.
Така е Мъро, сравнителната реклама е доказала своята стойност в САЩ и наистина е странно какво лошо има в сравненията, когато са базирани на факти.
Да, а самите тези факти са в полза на обществото, което би трябвало да е крайната цел на законодателството на дадена държава. Малко upside-down са нещата тук, ама то само сравнителната реклама да ни беше проблема :)
В САЩ обаче са прекалено либерални. Големите вериги като Target, WalMart и разните Pharmacy-та доста често се гаврят с доставчиците си.
Не се случва рядко да минеш през щанда за козметиката да речем, където да има продукта Nivea X, който представлява шампоан с еди-какви-си параметри. Той е с цена от $12.50. ТОЧНО до него, с абсолютно същата опаковка (в случая с Nivea - синя, с бели елементи) има шампоан, който е почти 1:1 с този на Nivea-та, на цена от $8.50 е и е с логото на магазина (пр. Target). И отдолу с не особено дребен шрифт пише "Compares to Nivea X". В общи линии това се случва на производителите, които не желаят да снабдяват веригите на цени, които вторите желаят :)
Собствените марки на веригите стават все по-голяма заплаха за обикновените такива. Качеството им се повишава, а цените остават все така ниски, защото икономисват от разходи за маркетинг и продажби.
Публикуване на коментар