понеделник, 8 юни 2009 г.

Promote 2 Demote?

Фестивалните промоутъри са странно племе по нашите земи. Имат странна идея за оптимизиране на приходите. Ще дам два примера:

1. Park Live Fest - страхотни изпълнители, яко място и време, но странна политика за продажба на билети. В стремежа си да задържат ниската цена на билетите организаторите затрудняват достъпа на меломаните до тях, като ограничават опциите за предварителното им набавяне. Опциите, като цяло са две - Paypal и etickets.to. И двете изискват регистрация... Ако не искаш да се регистрарираш на нито едно от двете, а да си вземеш билет на място, изниква въпроса за цената, на който иначе обширния сайт на събитието не може да даде отговор. А той е +5 лева. Предвид началото по светло хората могат да искат да знаят кой изпълнител в колко часа ще бъде на сцената. На този въпрос отговорът пък е съвсем секретен. Работещите меломани трябва да се измъкнат от работа по-рано или просто да се надяват, че любимият им изпълнител ще свири/пее достатъчно късно, за да имат време да се приберат по домовете, да се приготвят и да се излязат за концерта...

корекция 11:12 часа: задрасквам пасажа за дистрибуцията на билетите за фестивала, тъй като съм написал глупости, за което се извинявам на грешно набедените промоутъри. Дано да ми простят. И аз съм човек и аз бъркам :)

2. Spirit of Burgas - докато на организаторите на софийския фест може да им се прости, защото го правят за първи път все пак, то колегите им, които се грижат за организирането на бургаската експлозия тази година, показват сериозна смелост в стабилното повишаване на билетите и съответно понижаване на качеството на (лично мнение, не ме съдете :) ) изпълнителите. Последното твърдение е силно повлияно от факта, че повечето изпълнители все още не са ясни, а последната вечер пък е пълна мистерия. Това обаче не пречи организаторите да искат пари (повече от 50% по-високи от миналата година) за фестивал с крайно неясен line-up. Според мен, за да си позволяват подобни ходове промоутърите трябва да имат железен имидж, който трудно може да се изгради с едно издание зад гърба....

***

Сега си представете един голям черен контейнер с логото на автомобилен производител с едногодишна история. Вътре може да е най-евтиния модел, но може и да е най-луксозния, а ценатаne съдържанието на контейнера е като за бизнес клас. Ще го купите ли?

***

За финал едно клипче, което показва едно от изпълненията, които направиха първия Spirit of Burgas незабравимо преживяване за значително по-малко пари... а и я нямаше т.нар. криза. Огранизаторите сами си вдигат летвата... дали ще успеят да я прескочат.? Да знаят, че за разлика от високия скок тук няма дюшек за омекотяване на падането.

2 коментара:

Момчил каза...

Билети за Park Live се продават през eventim.bg и ticketstream.bg, дори излиза по-евтино през българските сайтове, отколкото през paypal. Единственото лошо е, че ticketstream спряха купуването на електронни билети в реално време чрез epay.bg/кредитна карта. Относно Бургаският фестивал, FNM си заслужават 50те лева много повече, отколкото Мадонна 100те.

Александър Крумов каза...

Ами информацията за продажба през eventim и ticketstream и леко покрита, за сметка на възможността за директно купуване през сайта...

Колко струват ФНМ е въпрос на личен вкус - ти си готов да дадеш 100, аз не бих дал и пет. Това настрана, нищо не казваш относно идеята да купуваш билет без да знаеш реално кой ще свири...