сряда, 13 януари 2010 г.

Технополис, имаш поща!

Старият лоКал отдавна затвори врати, но пък коментари все още могат да се пускат без проблем. Така от нищо един от първите ми постове (близо две годишен) се сдоби с нов коментар, който ми се стори удачно да препечатам и тук без промени и съкращения:

"Анонимен каза...

Знайко е добро хрумване, хубаво е, че поне някои хора от тази верига магазини искат да работят. Личното ми мнение за Технополис, обаче претърпява драстични промени напоследък:
Преди дни си търсих си ютия, която да работи и в САЩ, и в БГ, бях на щанда за ютии и трябваше СПЕЦИАЛНО да търся служител и да питам за някой, който да ме обслужи. Извикаха момичето, продаващо ютии, което ми показа кои ютии са туристически, НЕ ЗНАЕШЕ какъв точно е тока/W, на който трябва да работят в САЩ, нито желаеше да демонстрира работата на Филипс ютията, защото ако махнела хартийката-кой ще я купи?! Чудя се как един продавач не знае нищо за стоката си! Докато разглеждах избраната от мен ютия мадамата, заедно с около 4-5 колежки обсъждаше как вечерта ще ходи на фризьор, на козметик за кола маска и скубане на вежди, маникюр и педикюр! Незнам на работа ли беше, или на кафе с колежки, къде е подхода за продажба към клиент-все пак тя наистина ме загуби и не осъществи продажба спрямо мен, може би мислеше, че нямам пари и само си разглеждам...
Днес пък ходихме за климатик-на входа спряха приятеля ми с думите "Само чантата..". Приятелят ми подаде чантата си, но охраната само посочи кабинките за заключване на багаж. Тръгнахме си и съвсем любезно попитах за какво е охрана, за какво са им камерите вътре и за какво са им датчиците, които пищят ако изнесеш открадната стока-при което той се развика по мен с думите "не ми викай, ма, ходи си кат' не ти харесва" и с удоволсвтие си тръгнахме!Как си изкарват заплатите тези хора-без продажба на стока и без процент от печалба?
А за изгубена и открадната вещ не носят отговорност- ако лаптопа му изчезне - няма да получи нов с цялата база данни с клиенти, продажби и договори!


П.С. Само за статистиката-охраната бе в Люлинския Технополис, 10.01.2010г, сутринта, със златна обица на ухото.

Един добър потребител и ценител на техника, но ВЕЧЕ не и от Технополис!"

Неспособността на българските търговци да се грижат за клиентите си в магазина си остава пословична.  Дори и кризата не може да им "помогне" с маркетинга на взаимотношенията. Изглежда приходите им не са паднали достатъчно, че да започнат да обгрижват клиентите си, както става в нормалните държави. A и болшинството от клиентите са свикнали с наложеното скотско отношение.

П.П. За протокола, досега единствено в MULTIRAMA (и от части в Техномаркет) ми се е случвало да попадна на относително компетентен продавач-консултант и все пак или се молиш да дойде, или не може да се отървеш, ако искаш само да разгледаш.

снимка: thadz

8 коментара:

voxy каза...

съгласен съм с написаното, но за протокола ще отбележа, че да задаваш организационен въпрос на охрана /която най-често се осигурява от трети фирми/ е не особено уместно

Peshi каза...

За случаят с охраната не съм съгласен. По принцип трябва да оставят всякакви лаптоп чанти и подобни. Ако охраната те види с по-голяма чанта и те помоли да я оставиш в "сейфовите" клетки, трябва да си я оставиш. И на мен ми е било неприятно, но това е практика не само в България. Охраната няма висше за да изготвя криминален профил на всеки клиент. А и камерите в тези магазини имат мъртви точки, така че госпожицата е неуместно да се бунтува относно забележката.
Иначе всеки път като си дойда в БГ ми трябва време за акомодация спрямо обслужването и обратно :)

Александър Крумов каза...

Хубаво ,бе Пеши! Ще си оставаш ценностите в техните клетки, но тогава те трябва да носят пълна отговорност, ако нещо изчезне :)

Лоша котка каза...

Случаят, който се описва тук е един вид рутинен за Технополис. Лично аз нямам оплаквания точно от тях, вероятно е случайност...но в официалния сайт за оплаквания от фирми и институции (излъган.ком или нещо подобно беше), е пълно с истории, подобни на тази. Повече са май само оплакванията от мобилни оператори и банки:)
Моят опит е с Мултирама. Страшна, ама наистина плашещо голяма некомпетентност цари там. И никакво желание за работа. Обясних си тези явления, чак когато научих какви били заплатите им. Хората просто спазват принципа "Както ми плащаш, така ти работя".

Vanina каза...

Заплатите не би трябвало да са извинение за каквото и да е - там, според мен, важи същия принцип: като не си доволен, върви си и си намери нова работа. Когато приемаш дадена работа, се съгласяваш предварително и с условията на работа, и със заплатата. След като веднъж се съгласиш пък, не е редно пост фактум да минаваш в позиция "плащат ми малко, няма да работя".

Проблемът с обслужването е много сериозен, но у нас то е лошо навсякъде. Ако решиш да не ползваш услугите на даден магазин например, ставаш клиент на друг такъв, където пак те обслужват лошо или не те обслужват въобще.
Според скромните ми наблюдения обаче нямаме самите потребители нямат правилното отношение към проблема - в повечето случаи сме склонни просто да си тръгнем, вместо да настояваме за качествено обслужване и така да "възпитаме" служителите да се отнасят с нас както е редно. Затворен порочен кръг...

изработка сайт каза...

Определено в Технополис, Техномаркет и още не знам колко такива магазини не знаят как да се отнасят с клиентите си. Единствения магазин в който останах ужасно очарован от консултантите (включително и обучаващите се), складовите работници и всички в магазина беше мебелен магазин Явор до Технополис в София в Младост 4. Там определено знаят стоката си, знаят как да се отнесат към клента. Да не говорим че ако нещо не се знае веднага се прави запитване (работят с радиостанции, смешно но удобно). А да не говорим че там няма това което го има при Технополис или Техномаркет, да чакаш да дойде човека който отговаря за един кой си сектор, там също има разпределение, но всеки един консултат разбира от всеки един сектор и може да те обслужи. Аз ходих там края на Декември за обзавеждане на кухня и детска стая, е обслужи ме човек който отговарял за офис обзавеждане и то без проблем. Много съм доволен от тях!

EEMA каза...

Здравейте.Днес имах ужасна случка с работниците на ТЕХНОПОЛИС.Ние няколко пати попитахме доставката до каде е до входната врата на апартмента или до входа на блокал.Казаха че е до етажа.Пристига камиона на ТЕХНОПОЛИС и със слизането на работника заочна скандала.Не искаха да качат уредите.Оправдаха се че блока е още в ремонт и е опано за живота им и си трагнаха без да ни сваля урудите.Званнах веднага в магазина и им обясних че имаме стълбище и парапет невиждам какво е опасното...След сумати и разговори камиона се варна при нас и почнаха да разтоварват блъскаха уредите.Дано дане се е случило нещо с уредите.Казаха че са опаковани.Нямахме време и да ги разгледаме.РАБОТНИКА СКАНДАЛДЖИЯ беше пийнал миришеше на алкохол.

EEMA каза...

Здравейте забравих да цитирам обидите на работника СЕЛЯНИ изглежда че употребява често тази дума защото наричаше и управителя с тази думичка.Заради управителя се налагало да кляка пред нас и още други подобни приказки.Ако всички работници на ТЕХНОПОЛИС са като този господин в работно врем да са пийнали и убиждат клиентити жалко за тази верига магазини.