сряда, 10 март 2010 г.

Върви се напий с приятели



Навън комшията буксува, опитвайки да намести стария Мерцедес в местенцето пред входа, а по телевизора в пълен противовес на зимната картина стартира бирената битка, edition 2010. Ариана излезе с нов клип. Характерен и в стилистиката на марката. Леко скучен и антиреволюционен (за разлика от Каменишкото "Да спасим мъжа!"). Хубавото е, че Ариана говори, както може би трябва да говори всяка масова бира. Поддържа сравнително консистентен тон на комуникация в няколко поредни сезона и сдържано напомня за себе си, като показва "сърцераздирателни" победи на мъжкото приятелство над а) женското поробване, б) над самото себе си. Пингвините са странен избор за гледане в компания, ама не са посмяли да го сменят с женски бой в кал.

Ариана, обаче, рискува малко да доскучее с неутралните си клипове, чийто сюжет се развива малко, като в сапунен сериал. В новата реклама се появява и един качествено нов елемент и това е новият слоган, който някак напомня за един друг слоган, на една по-високо позиционирана бира - Шуменско. "Върви с приятели", макар съдържателно различен, повтаря ритъма на изказ, двойното значение и даже леко съвпада, като брой срички с "Хората сбира". А последният си е хубав слоган.

Ариана е марка с добър потенциал и може успешно да наложи новото си мото. Това, с което слоганът й винаги ще е една стъпка зад този на Шуменско, ще остане липсата на думата "бира" :)

6 коментара:

bilkata каза...

Аз като потребител на всякакъв друг алкохол освен бира, съм индиферентна към тази реклама, но използвам повода да попитам: Ще изкоментираш ли рекламата на Леки с готината фраза: "Мама се казвала студентка и била под наем" :))) На мен много ми харесва, хлапето е чаровно и има попадения.

Александър Крумов каза...

Рекламата на Leki е готина, но имам пряка връзка с нея и няма да е колегиално да я коментирам, тъй като е доста вероятно да съм пристрастен :)

Владо каза...

абе че е скучничка и неутрална, такава си е :) разликата, която хващам, е, че Ариана е бирата с приятели вкъщи, Шуменско - тази с приятели навън. Докато Каменица - нищо приятелско няма в нея; има бунтарстване в нея; не съм уверен, че таргетът търси това бунтарство...ще видим съюза на пивоварите какви данни ще извади :)

Александър Крумов каза...

Съюза на пивоварите не изкарват данни за продажбите по марки, а общо за всеки пивовар :)

Владо каза...

аз вярвам, Сашо, че ти можеш да разделиш общото за пивовар на оборот по марки на пивовара. Естествено, с някакво приближение :)

деница каза...

харесва ми рекламата,симпатични са ми типовете в нея :)