Да, времето е кът тия дни и затова накратко ще изкажа моето учудване от следните рекламни измишльотини:
1. 3 в 1. Уотевър. Идеята с Ъпсурт беше убиец, но бранд мениджърът или е уволнен, или е получил силен удар пo главата. Какви са тия три псевдо 3D анимационни герои? Освен, че са отвратително нарисувани, говорят без да си отварят устата, комуникират с мравка, която е по-скоро Баба Мравка, предстедател на домсъвета на мравуняците и за капак единият пич гаврътва цялата чаша с "кафенце" и пробутва празна на мравунякообитателите. Леж!
2. Вивател предлага златна тарифа напълно в съзвучие с мюзик идолските промивки на мозъци. Уличен музикант се радва на вниманието на група японски туристи (такава група на мен не ми се е мяркала, ама пък се говори, че много ни посещавали) и някакъв чичко му задава дебилния въпрос "А не искаш ли да промениш нещо в живота си?" След отрицателния отговор на къпещия се в любовта на целокупния японски народ, чичката се качава на едно лимо и..А! Изненада! Той бил на Томи Мотола брадчет. Тъпо трябва да му е на младежа с китарката. Увереният глас от рекламата ти напомня да не изпускаш златните възможности. Да благодарим на Вивател, че ни обяснява какво е най-важното в живота!
3. Ариана + пустите братя Прошек. Никога няма да го повярвам туй твърдение. Марката да била с такава светла история и никой да не я знае до преди няколко години. Срамота!
***
Рядко противно е една компания да комуникира с потребителите си на ниво дебили и да се опитва да им налага някакви стереотипи и рекламни измислици. Това може да е било ефективно през 60-те, днес - едва ли. Или аз надценявам потребителите?
снимки:
хттп://www.sxc.hu
хттп://morguefile.com
7 коментара:
Просто това с Абсурт е местна инициатива. Ама nes-а е международна компания.
100 на 100 е нещо от централата, което просто трябва да бъде превеждано и излъчвано на местно ниво.
Впрочем често се случва местните ни идеи да са по-добри тия на централите ама за съжаление рядко имат шанса да бъдат погледнати от началство. Все пак кой изостанал български мозъчец (ха, че тия имат ли и електричество и в кое полукълбо са), може да се мери с образован и опитен американски.
За утеха ония клип на Финландия с водопада е български креатив, получил световно разпространение. Не че е кой-знае какво ама имал шанс да погледнат и сравнят обективно идеята с конкурентните.
Клипът е създаден в България от българи. Честна скаутска.
За Ариана си много прав, ама там е дълга и широка... по-нататък ще пиша ;-)
абе преди да мина на баш коментара да те питам сашо що си изтрил първия бре? каква е тая цензура? :)
и сега натам по точки:
1. е и мен не ме кефят тия мравки ама на, възможно е да остаряваме и да излизаме от таргета ;) с други думи ако тийнейджърите (в случай че се целят там и са загърбили "студентите") се кефят на тая "пошла" анимацийка, ашкулсум на нестле. в крайна сметка маркетингът работи с ясно дефинирани сегменти като "езикът" на комуникацията е "езикът" на целевия сегмент.
2. тая ще я пропусна, че не знам за какво става дум :)
3. тая "легенда" за братята прошек и мен мира не ми дава, ама както знаем добре знаем една лъжа повторена 100 пъти става истина. :) а пък целокупния български народ, пиещ бира, си иска неква традицийка в пивоварството, пък била тя и леко преувеличена. така че отиваме на логичния и противоречив въпрос - кое е по-печелившо: да "попреувеличиш" за некви чехи или да не добавиш стойност за клиента? мисля че всички знаем емперично доказания верен отговор :)
Цензура няма. Авторът сам си е изтрил коментара.
1. Ей т'ва ако е образа на днешния тийнейджър...
2.
3. Интересно дали някой обръща внимание на туй с Прошшшляците... освен такива, като нас?
аз не знам дали надценяваш потребителите, ама със сигурност подценяваш читателите.
или надценяваш какви читатели искаш да имаш?
Публикуване на коментар