


Една от новостите в пакетажа на минерална вода, които според мен вкарва Pirin Spring е балансът на зелено и синьо, който ми напомня малко (освен в звученето на самото име) на Poland Spring - една доста популярна марка минерална вода в САЩ. Основните марки минерална вода в България "Девин", "Банкя", "Горна Баня", "Хисар" залагат на синьото в етикетите си. Всички наблягат по този начин на идеята за чистота, свежест, прохлада. Търсейки диференциация Pirin Spring се обръща към земята и добавя в етикета зелено в почти еднаква пропорция със синьото. Резултатът според мен е особено приятен за окото, а и вертикалното изписване на името прави етикета на водата още по-лесен за различаване. Не бива да се пропуска и капачката на бутилката, която също е зелена... за разлика от другите води.
Един последен поглед върху ясното изображение на етикета на Pirin Spring и една друга марка започва да изплува в сънанието ми - Fiji. Оставяйки настрана същността на водата с марка Fiji, не мога да не отбележа приликата във формата на бутилките на двете води. Бутилката с квадратно хоризонтално сечение - още едно нестандартно (поне за България) решение на българската фирма. Освен, че е по ефикасна от мърчандазинг гледна точка, представете си един регал запълнен плътно с Pirin Spring.
С опаковка, като тази на Pirin Spring, не мога да не изкажа възхищение към смелостта и усилията на базираното в Гоце Делчев акционерно дружество. За съжаление от сайтът на Pirin Spring се вижда, че нейната дистрибуция е доста ограничена, което ме води и до фактът, че хвалбите ми са на база видяното в интернет. Именно от видяното там се вижда един стегнат сайт, приятен за окото и съдържащ достатъчно информация без намеци за претруфеност. За финал ще кажа, че ожаднях. Ехоо, Pirin spring, чакам те скоро и в София!
P.S. Благодарности на Пламен, за дето ме светна за съществуването на Pirin Spring.
9 коментара:
И в мен остави приятно впечатление маркетингът на тая вода, най-вече заради зеления цвят.
Точно той е адекватното "разширение", което разнообразява без да дразни. Анти-пример за това, според мен, е френската (немската?) Vittel, чийто червени елементи отблъскват от асоциацията за бистра/чиста минерална вода.
Единствено в сайта на Пирин ме подразни бълбукащият звук, който не успях да изключа.
Дам, бълбукането малко дразни. Иначе червеното при Vittel (wiki казва, че е френска марка) върши работа, ако говорим за диференциация. Друг е въпросът какво комуникира червения цвят в случая.
A, за вида на Vittel ще трябва да се обърнете директно към Nestle ;-)
Уф, ей на и един таймлайн (историческа лента?) за дизайна.
Второто пояснение е забавно, уф. Иначе дизайнът на Vittel ми харесва. Само червеното не ми се връзва. Пиринчо ми е по-симпатичен :)
Имат какво да учат нашите производители и при това има откъде :)
Еми трябва само да погледнете в google: "Evian", "Volvic" и "Vittel". Може би най-успешните марки минерална вода в Европа. И трите са с френски корени(не съм се интересувал, на кого принадлежат в момента). Плюс това те не са предназначени за масовият потребител, а към средната, горната средна ако мога така да се изразя и богатата класи. Самата цена на една бутилка говори за себе си. И трите според моят вкусов анализ са с еднородно качество, нищо, че всяка претендира за едва ли не божественост. А и в Западна Европа обикновено цвета на капачката означава(обозначава) конкретно нещо. Тук не желая да влизам, в детайли.
Иначе, доста добре са се ориентирали в България с тази Pirin Spring, но както казах имат още да учат :)
Бе остави хората да си живеят. Все пак са нови на пазара (по-малко от година), тъй че стартът им е направо впечатляващ за БГ стандартите.
Сашо, всъщност си доста прав за зеления цвят. Определено Пирин ще бъдат добре различими на рафта в магазините.
Не мога обаче да споделя ентусиазма ти относно цялостното представяне на марката, и то не заради дистрибуцията. Проблемът им, според мен, е, че те, както и големите играчи на този пазар, залагат на хармонията с природата като водещ мотив, около който се гради марката. Т.е. в дългосрочен план нямаме диференцирани играчи, защото въпрос на време е някой от конкуренцията да се "сети" колко добра комбинация е синьото и зеленото. И то пък ако се "сети" преди Пирин да е станала по-широко популярна, нали знаеш кой ще обере лаврите :)
Иначе да, професионално свършена работа по отношение на опаковка и комуникация на уебсайта - но в крайна сметка нищо ново под слънцето :)
Хармонията с природата е на изчерпване и звучи все по-лицемерно. Мислех по евентуални стратегии, които да изкарат Pirin Spring над масата и даже постинг ще напиша по случая.
Иначе за новостите под слънцето няма смисъл да се говори. Просто се търсят светлинки в дъното на тунела :)
Публикуване на коментар