вторник, 2 септември 2008 г.

О.К. кофти шанс

Днес от "О.К. Супертранс" официално обявиха алтернативен номер, на който клиентите да си поръчват такси и ми напомниха, че от доста време замислям да пиша за тях. Първо за новия номер. Използването на набиране на база дума е нещо, като новост за българския пазар (спомням си, че май представителят на Мини имаше нещо подобно) и е свежа идея. Дано само редовият потребител я схване, защото вече видях, как представители на по-старото поколение опитват да пишат SMS-и със съдържание 1TAXI. Нововъведението е похвално и смятам, че ще подобри имиджа на компанията и удобството за клиентите й. Посоката, в която "О.К. Супертранс" трябва да се понапъне още е диференциация на ниво автомобил.

Предполагам вече усещате на къде бия. Ако сте ползвали такси в София, знаете, че "О.К. Супертранс" са едни от задоволително надеждните таксита в София. Ето защо са доста търсени. Също така познавате и техните извратени имитатори от рода "С.К. спокойствие и комфорт", "О.К. Автошанс/Автотранс" и прочие недобросъвестни обирджии. Докато за имитаторите, които са дребни риби (такива и ще останат) подобна стратегия е задоволителен начин на препитание, "О.К. Супертранс" трябва да се бори за тяхното изкореняване, защото те не само уронват престижа на компанията, лишават я от приходи, но и изправени пред риска да се качат при измамници, със сигурност има и хора, които избягват "О.К. Супертранс" и неговите подобия. Вместо да се мисли за нови начини, по които потребителят да може да поръча дистанционно такси, компанията трябва да направи целенасочени усилия да образова хората спиращи такси на улицата, как да различават истинските от фалшивите ОКейки и разбира се, да въведе диференциращи елементи в автопарка си. Също така, трябва да се вдигне малко повече шум на медийно ниво, защото алтернативен изход от проблема е фалит на имитаторите, който неминуемо ще ги сполети, когато хората започнат да ги разпознават по-лесно.

Иначе О.К. Супертранс са типичен пример за таксиметрова компания с амбиции и административни качества, и в повечето случаи кофти шофьори. За да се преборят с последното ще помогне едно повишено потребителско търсене на услугите на компанията. Това ще я направи по-търсена и от шофьорите. Сред повече желаещи ще се намерят и повече хора, които имат капацитет и култура да обслужват потребителите на високо ниво.

5 коментара:

Unknown каза...

обирджиИ

Silvina каза...

Откакто се разочаровах от ОК Супертранс (предимно заради диспечерките, които явно не познават София и когато им се обадиш, все едно не си им клиент, а им пречиш), минах на Yellow и съм доволна - любезни диспечерки, винаги чисти и приятни коли и досега не съм попадала на шофьор, който да слуша чалга или да пуши, без да попита дали цигарата ще пречи на клиента.

Aleksandar Krumov каза...

Силвина, колкото и банално да звучи, твоят случай е живо доказателство, че "доверие се гради трудно и се губи лесно".

@ Димитър

Само правописна грешка ли видя в текста?

Анонимен каза...

Нещо не ми се получи изпращането на коментари първия път!
Смятам, че тази аналогия с буквите е тъпичка. Аз го разбирам по друг начин например- номерът трябва да е 18299444, защото "х" е втората на буква на "9", а "i" е третата буква на "4".
Комуникацията с ок е двустранна само когато ги хвалиш или им сигнализираш за нелегално използване на логото или името им.Винаги пишат обратно. Но ако ги уведомиш за шофьор, който прави нарушения по пътищата- нищо! Това също е кофти.
Откакто казаха, че не могат да намерят кола за курс от около 4 км ги бойкотирам! Какво значи няма кола?

Aleksandar Krumov каза...

Не случайно написах, че са задоволително добри, а и твоят случай е само един от многото, които трябва да напомнят на ОКСупертранс, че това, че са завладели гарите, не ги прави недосегаеми за потребителското недоволство.