Интересен задочен (засега) сблъсък се случва на софийския вестникарки пазар. Бойците са "Икономедиа" ("Капитал", "Дневник" и пр.) и в. "19 минути". Последният се приема притеснително добре от мнозинството от софиянци, което не говори добре за информационните нужди на средностатистическия българин. "Икономедиа" пък е в една морално трудна позиция - едновременно е медийна група с име и известна обективност, хем за нея "19 минути" е бъдещ конкурент, който става много силен. Ето защо вниманието, което безплатния вестник получава е рискован ход, който според мен, ще срещне крайни подръжници и крайни противници. Аз съм по-скоро от първите. За два месеца смущаване на сутрешното ми пътуване до работа, "19 минути" си изгради в съзнанието ми образ на учебник по черен PR. Между другото "Икономедиа" не започват първи закачките - "19 минути" вече писа за един от собствениците на медийната групировка - Иво Прокопиев - и то в рубрика със звучното име "Олигарсите". В тазседмичния "Капитал" се говори за атаките на безплатния вестник спрямо някои от най-големите български банки, което им е навлекло гнева на БНБ (съвсем закономерно). Едно уточение: за два месеца този вестник почти не е имал реклами в себе си. Появяват се прикрити PR публикации. Два любопитни факта около двама от малкото рекламодатели: 1. "Булбанк" известно време купуваше последната страница. След като спря, в рубриката "Олигарсите" влезе Левон Хампарцумян (Председател на Управителния съвет и Главен изпълнителен директор на "Булбанк") 2. Един път засякох листата с промоциите на Kaufland в "19 минути" - не се задържа дълго вътре, но след като веригата махна промоционалните си оферти, на първа страница лъсна заглавието "Кауфланд продава опасни стоки". Сами си правете изводите.
***
снимка: sanja gjenero
12 коментара:
Не знам как, обаче засега не съм успяла нито веднъж да попадна на въпросното вестниче. Отначало страдах, че държат този алтернативен източник на информация далече от мен, любопитна бях, разбира се. А в събота научих, че главен редактор е Борето Ангелов... Разсмях се на глас и придобих увереността, че и насила да ми тикат изданието в ръцете вече, пак няма да го докосна. Не си струва, не си струва.
Интересни наблюдения за връзката между рекламодатели и публикации... не бях обръщал внимание досега.
Другото засега е ритане по кокалчетата и има място за друг безплатен (и малко по-сериозен) вестник.
@ Антония
Не си пропуснала нищо. Хората се избиват за да бъдат дезинформирани, а ако се возиш в метрото може да го четеш, като надничаш в паничката на съседа. Така ще получиш добра представа колко притеснително голям успех има издание със съмнително жълто и злепоставящо съдържание. BG mama си има конкурент за титлата кошмар #1 на всеки PR.
@ Пламен
Скоро ще си го получиш по-сериозния безплатен вестник :)
"Слава" кара вече година и нещо с почти никакви реклами, предполагам двете издания разчитат на богат спонсор с дългосрочна визия
иначе отмъстителните текстчета - обикновено малодушие. никой не би дал пари да се компрометира Прокопиев или Кауфланд
Без да коментирам качествата на '19, някой от вас замислял ли се е, че е вероятно Икономедия да са бесни, защото някой ги е изпреварил на пазара на безплатните вестници??? И то не с месеци, а с дни? ;) Ама само предположения правя :)
@ nname.org
Според мен обикновеното малодушие е само едната страна на монетата.
@ Pippilota
Ами засегнах този аспект твърде бегло предполагам, като изпозлвах словосъчетанието "бъдещ конкурент" и определено въпросите ти са уместни.
Раздават ми го сутрин /19 мин/ и така го преглеждам почти всеки ден.Слаб вестник, от класата на Труд и 24 часа. Дразнещ. Избирателни новини, тенденциозни коментари, като за малоумни. Не разчитам да се информирам от този вестник.
Ти може и да не разчиташ, но ако половината от хората, които го четат, вярват на историите, този вестник може да повлияе негативно на нечии бизнес. Дано само да не е на банковия сектор.
Ето един термин, който описва явлението:)
Пълна трагедия е вестика.Обаче много хора го харесват, защото е удобен да си завиеш нещо в него. Така и така са нарязали хартията. А името на главния редактор Борис Ангелов само може да отблъсне с глупостите, дето ги произвежда досега, отколкото да привлече читатели. Кой би дал пари за реклама в някой от неговите съмнителни проекти?
Съмнителен е меко казано. Видя се колко издържа "Градски" опитвайки се да се самоиздържа. Съвсем логично го спряха, защото не си изплащаше вложените пари. Интересно как за 19 мин. гравитацията не важи.
Публикуване на коментар