понеделник, 8 декември 2008 г.

Фен на бременността?

Ако не сте били на изоставен остров в последните 2-3 години, значи сте гледали рекламата на Surecheck.



Според мен една от най-добрите български реклами - едновременно забавна, евтина, вирусна и информативна.

Като собственик на акаунт във facebook съм попадал на много страници на продукти, където потребителят може да стане фен на марката/продукта. Въпросните страници биват два вида - създадени от потребителите и от собствениците на марките. Във втория случай компаниите имат възможност да контролират (до известна степен) представянето на марката си във facebook и така да допълват и подкрепят търсения си имидж. При най-популярните потребителски продукти има доста добри примери (Red Bull е показателна марка в това отношение) за активно използване на facebook за промотиране на марката. При българските марки до днес не ми се беше случвало да видя продуктова страница създадена от собственика на правата върху марката. Именно тестовете за бременност Surecheck се оказа си имат продуктова страница, която очевидно е направена от българското представителство на марката. Гледам на това явление, като на първото кокиче изникнало от разтапящия се мартенски сняг. Във своята частност от случаят на Surecheck, обаче, е доста спорен. Да бъдеш фен на Coca Cola е еднозначен факт, но какво означава да си фен на тест за бременност? Особено във facebook, където всяка стъпка на потребителя е видна от приятелите му. Именно този странен проблем, може би, е причината за скромната фен база на Surecheck от само 14 души. Въпреки така описаната специфика наличието на продуктова страница на теста за бременност е добра идея, макар и ефектът, който могат да постигнат подобни страници при нормални обстоятелства да е много по-голям. Дано скоро се появят повече такива страници, които да покажат, че социалните мрежи не са само място за мотаене в работно време, а комуникационен канал с нарастващата важност за българските маркетолози.

П.П. По неизвестни причини името на фирмата, която представя/произвежда/дистрибутира Surecheck не се опоменава на официалната страница на продукта, нито пък става ясна от повърхностно гугълване. Някой да има инфо на какво се дължи тази мистерия?

11 коментара:

Калин каза...

Хм-м-м предизвикателство. Заех се с малко по-неповърхностно търсене и...
- http://unicoms.bg/?id=7&cid=10&pid=10&ln=bg
- http://www.ineahost.com/aboutus.php
- http://www.karieri.bg/forum/job.php?topicid=1562&view=1&sort=1&p=3
- http://www.karieri.bg/show/?storyid=1838

Longanlon каза...

не сме били на остров, но рекламата не сме гледали

просто нямаме телевизор. това според теб дали е същото като да сме на безлюден остров, или има и живот извън телевизията? ;)

Александър Крумов каза...

@ Калин

Благодаря за разяснението. Все пак остава въпросът защо на информационната страница на Surecheck не се споменава Unicoms?

@ Longanlon

Телевизията е нужна, заради рекламния блок :)

Да разбирам ли, че между първите и последните два реда не сте чели, щом не ги коментирате? :D

UZUMAKI каза...

Рекламата ста'а. :)

Marfa каза...

Гениална беше рекламката :) А колкото време бъзиках едно аверче Жоро с "А Жоро е невинен!". Много, много добра!

Калин каза...

Или пропуск, или по-скоро опит да се прикрие „бивша“ русенска фирма? Не знам.

nickname778 каза...

Рекламата беше просто култова и до ден днешен хората я помнят - понеже и аз съм Жоро, като ме обвинят несправедливо ( мръсници! ) и все ще се намери някой да запее "Жоро е невинеен"

farfouille каза...

"Именно този странен проблем, може би, е причината за скромната фен база на Surecheck от само 14 души. "

Или просто страницата е била нова... :)

Александър Крумов каза...

Aбе и 29 не е колосално голямо число ;)

farfouille каза...

Така е, но следвайки темпа, след 3 години трябва да са около 300. ;)))))

П.П. Поздравления за статията, поучителна е. Даже вече е спомената компанията UniComs на въпросната фенстраница. ;)

Александър Крумов каза...

300, а ако са и спартанци - перфектно!

П.П. Радвам се, че има хора, които обръщат внимание на написаното и го приемат повече като безплатна обратна връзка, а не заяждане. Блогът е моят начин да се самоусъвършенствам, пиша каквото мисля, тъй че който е мениджър на място намира полезното в написаното.