понеделник, 6 април 2009 г.

Бракуван и задлъжнял за 60 секунди

Голи мъжки (френски при това) задни части, състезание със времето и аржентински пейзажи са част от характеристиките на рекламата на VISA, която се върти в родния ефир от няколко седмици. Клипчето само по себе си не е лошо, ама никак. Забързано действие и динамика, които пряко комуникират с едно от основните свойства на банковите карти, а именно мигновената безкешова транзакция. То е малко лъжливо това усещане предвид бавните POS системи в България и често неквалифицираните продавачи, но лошо няма - може пък някой ден и тук да стaва всичко бързо, като на други места. Като цяло рекламата е колоритна и добре фокусирана върху неоспоримото удобство, което носят карти от ранга на VISA и Master Card. Освен това многократната смяна на местата на покупка нагледно показва универсалността на банковите карти - от пилешка кълка до брачна халка.

Гореописаната рекламна кампания е пряко свързана с актуалната промоция на VISA, според която всеки ден в продължение на 61 дни, компанията ще дава три награди от по 400 лева, като за да участват картодържателите трябва да направят покупка през POS терминал със своите карти. Чудесно звучи, но защо въпросната промоция не се споменава в рекламата си остава загадка. Отчасти това би трябвало да ограничи самоцелните транзакции с цел включване в жребия за парите, но пък така може се намали броят на стимулираните да пазаруват с картите си. Предполагам от VISA са си направили добре сметката. Неспоменаването на промото в ТВ рекламата прави посланието й по-широкообхватно, имиджово, а не вързано към конкретната промоция. От друга страна разтръбяването може пък да стимулира издаването на повече карти. Доста многопластова дилема ми се получи. Добре, че не са ме чакали мен да я решавам. :)

Промото на VISA е хубава идея и от една друга страна. В тези времена на "спечено" потребление кампания, която го стимулира с чиста пара е добра новина за всички търговци, които приемат кредитните и дебитни карти. Да, може да има хора, които ще дават пари така или иначе и просто няма да го направят в брой, но все пак трябва да сме оптимисти... поне за малко.

А ето го и батко. Историята разказва, че той се озовал гол в пустинята след тежко ергенско парти, което би трябвало да обясни и стръвнишкия поглед, който голият, вече облечен, хвърля на подсмиващите се приятелчета в църквата. В този ред на мисли младоженецът е не само прецакан от приятелите си, ами го чака съпруга за цял живот и... покриване на вноски по кредитната карта след един скъпичък джогинг. Въобще едно лъжливо щастливо начало на семейния живот :D

4 коментара:

Елена каза...

Иначе забавна реклама, като изключим голите мъжки задни части, които тичат по "телевизора" точно по време на вечеря ;)

Александър Крумов каза...

Е не ти ли харесват, когато не вечеряш :)

Апостол Апостолов каза...

Тази реклама съвсем определено е добра. Защото... се основава на добрата стара историйка. Казано другояче, тук има разказче и то доста оригинално. А точно тези реклами винаги хващат дикиш.

Тосков каза...

Според мен рекламката е много скопосна и лесно се разбира и от дебили,каквата е главно аудиторията на американската телевизия.И после защо има криза :)