понеделник, 13 април 2009 г.

Сладки тоалетни сънища

Срам не срам, днес ще пиша за тоалетна хартия. Причината е превръщащото се тенденция използване на тоалетната хартия за възглавница. Не е редно! Първо беше "Белана" с невероятното прозрение, че "първият избор е най-добрият"...



Когато и Zewa го направи (за съжаление не мога да представя видео материал), започнах да се притеснявам. Дали не трябва да си сменя възглавницата с 4 ролки трипластова? Сякаш тия хорица ги е срам от това, че се грижат за комфорта и хигиената на хората в тоалетната. Само и само да не кажат думата "г*з" са готови да предадат на тоалетната хартия неподозирани функции. Ролките на носят щастие, любов и нежност. Да, важно е качествтото и комфорта, но посланието в една реклама на един толкова тривиален продукт от ежедневието трябва да е доста по-просто и ясно. Според мен позиционирането на тоалетната хартия трябва да се вътри около основните й характеристики - мекота, брой пластове (издръжливост и здравина) и цена, и може би аромат. В този ред на мисли от "Фикосота" са се справили доста добре с Milde.



Сигурен съм, че има доста хора, които не знаят, че Milde е българска марка, но това е и търсеният ефект. Предполагам идеята е, че българинът е стиснат и злопаметен относно качеството на български продукти. Ето защо се чувства по-уверен и спокоен, когато дава повечко пари за марка с име на латиница. Това, което ми харесва в рекламата на Milde е, че съвсем директно, без мадамата да полага глава на ролката, се казва и показва, защо трябва да си купиш точно тази марка. Може да е малко старомодно, но все пак тоалетната хартия не е продукт с възвишена природа.

***
Тъй като Zewa остана без видео, намерих едно "любителско", което макар да е неофициално (на пръв поглед) показва, че хуморът не е лошо решение, ама никак. Ако от SCA (производител на Zewa) нямат нищо общо с клипчето или още не са се заели да доразвият идеята, shame on them!



Забележка: Слоганът щеше да е по-добър, ако беше "Gets you out of shitty situations!"

9 коментара:

Стаи Езерец каза...

А не е лошо да пишат и по едно тоалетната хартия е вредна за вашето здраве :-). че като дойдат хемороидитееееееееее .... Само бистра водичка за дупето.

Александър Крумов каза...

За хеморо..сещаш се трябва да говорят производителите на бидета :)))

Апостол Апостолов каза...

И най- лошото в крайна сметка е това, че всичките тези обещания, които се дават от рекламите, изобщо не отговарят на истината. Ако човек използва "нежната" Milde няколко месеца, със сигурност ще хване хемороиди. Говоря от собствен опит, разбира се.

Владо каза...

Милде и Белана стрелят по различни групи хора - едните по мацките, другите по семействата. Ако може да се вярва на комуникацията, за семействата явно няма значение тая тоалетна хартия каква е, важното е да си свърши работата без да ти съдере част от деликатните зони на тялото. Така или иначе всичко се върти около това детето да расте здраво, щастливо, обгрижено, помилвано,... За мацките обаче детайлът е от значение и затова милде натвърдват на продуктови характеристики с аудио и на емоционални ползи за потребителя с видео. И все пак нещо ме смущава в тази история, предложения?

Александър Крумов каза...

Е това, че в рекламата има готино момиченце, не значи, че маците са баш таргета. Използването на красива белеринска девойка в бяло е като да ти бият шамари "нежност", "чистота", "мекота". Всеки, който обича задника си би трябвало да е адресиран, малко повече жените, да :)

Какво те смущава, бе Влад? Ти каква тоалетна хартия ползваш?

Владо каза...

Твоето виждане за балерината ме спечели, Сашо; мацките спряха да ме кефят :) и мисля че тук някъде ми беше приседнало смущението. И все пак стрелбата по всеки би трябвало да е загубена кауза. Кого искат да спечелят Милде?
Със съквартирантите ползваме 16 pack Zewa, че се оказа на най-добра оферта в Метро. Иначе ми е все тая каква ще е хартията. И все пак като се замисля има разлика между Zewa и тоалетната хартия на Фантастико FF:)

Александър Крумов каза...

Как кой иска Milde - всички нежни дупета, разбира се :)

А Zewa е най-добра оферта отвсякъде, не само в Метро. Сигурно от повече от половин година друго не съм купувал. Интересното че купувам въпросната марка доста преди да започне да се рекламира :)

Ана каза...

Ако не бях прочела последният коментар на Александър, щях да заложа, че това е платена статия на Милде. Сега, вече не съм сигурна. Zewa е най-добрата оферта - сега има подарък към тоалетната хартия 16 ролки и кухнеска ролка от най-добрата WW Zewa, а определено след вашата дискусия разбирам, че верният таргет са именно мъжете. Като добавим, че хартията е 100% рециклирана, с този вид и качество, можете да си представите колко напред са SCA с производствените си възможности и технологии.
За хемороидите има Zewa fresh - влажна тоалетна хартия - има я навсякъде на пазара, понякога и като подарък към тоалетната хартия 10 ролки. Zewa имат и сензитив хартия, 4 пласт , пропита с лосион от лайка - специално за кожни пролбеми и хемороиди.
Мога да ви пратя клипа на посочен от вас адрес! Все пак не е редно да се гледат рекламите на Белана и Милде, а да няма на най-добрите!

Александър Крумов каза...

Привет Ана,

Клипът може да изпратиш на marketinglokal@gmail.com

Имай предвид, че може да съм доста критичен :)

Между другото Ontime ли се грижи и за маркетинга, в това число медиа купуването или SCA имат и друго представителтво?

Относно добрите думи за Milde: В блогът няма и няма да има платени публикации. Ако има те биха били ясно отбелязани. Просто, като всеки човек с мнение, намирам едни комуникационни активности за добри и ги поощрявам, а други, съответно за не особено добри и ги "порицавам". Идеята на "Маркетинг лоКал" не е да ти казва кой продукт е по-добър и кой да купиш. Анализите и коментарите се отнасят за маркетинга на продуктите и ми помагат да развивам маркетинг и потребителски начин за мислене. Това е! Потребителят е бог и ако на мен на ми харесва дадена реклама, това няма значение щом на тергетът купува.