сряда, 8 юли 2009 г.

В дербито на сочния кръг

Не помня преди колко месеца си записах да разгледам темата за партньорство между Derby и Митьо Пайнйера. Сега вече имам явен повод да кажа, че Derby се справят повече от добре с продажбите на продуктите си, а за това няма как да няма вина и връзката с чалгата. "Нова трейд" е очевидно фирма с реалистичен поглед върху пазара, която не се отнася високомерно към пазарните възможности, които предлага един не особено привлекателен елемент от социо-демографската картина, а именно чалгата. Производителят на Derby и Pit Bull избира диференциацията. Не се опитва да конкурира някоя утвърдена международна марка, която типично ти обяснява колко е як продукта й и как е най-добрият, като разбира се това обяснение е съпроводено от скъпа рекламна кампания, измислени ценности и западни стереотипи. Derby залага на най-близката до бедното балканско сърце чалгийка, като перефразира старата сентенция за хляба и зрелищата в сок/безалкохолно и зрелища. Така де, чалгарите също са потребители, които имат нужда от своята напитка. А ето ги и данните, които ме карат да мисля, че Derby мачка доста добре из пазара. Ръст в цената от 75% в последната година и ръст от 337,5% (в големите магазини) в обем, въпреки поскъпването. Не съм искал позволение за графиките, но от "Регал" са пичове и няма да се сърдят :)





Знам, че данните не са представителни за целия пазар, но смятам че са достатъчно показателни.

Между другото изглежда и чалгата я удря кризата.

Не е нормално машина за пари, като "Пайнер" да прави безплатни концерти, освен ако не са предизборни :)

update 22:32 - Свилен допълва картинката за чалгата и маркетинга. Между другото, като четох се сетих за едно по-старо писание, което също засяга темата за чалга продуктите.

6 коментара:

Longanlon каза...

отдавна мислех да напиша за Дерби, но пръв или мъртъв :)

без да съм гледал статистики, обемът на тия напитки, които магазините държат на склад, както и честотата, с която виждам хора да ги купуват, ми направиха силно впечатление на фона на практически липсващата реклама и отблъскващ дизайн (и предполагам вкус)

Александър Крумов каза...

Ей това им най-якото. Отблъскващи са и въпреки това се харчат. Стратегията им проста и таргетът им е ясен. Друг е въпросът как ще се отрази едно евентуално повишаване на жизнения статус на населението върху потреблението на Derby. Едва ли ще е скоро, но все пак...

Longanlon каза...

сега остава да разбера защо Планета не върти големи реклами, а се занимава само инцидентно с кампании като тая на Дерби, въпреки, че е една от най-гледаните телевизии у нас.

Александър Крумов каза...

Според мен големите марки не харесват идеята да се обвързват с чалгата, защото това може да девалвира стойността на бранда в очите на потребителите, които са античалга настроени. А най-масовите канали (Нова, бтв и пр.) се гледат от чалгари и античалгари, което елиминира риска от това някой потребител да си направи лоши заключения.

пламен каза...

Хм, мислех, че това с чалгата е отпаднало като предразсъдък... ей на, шепа хора останахме дето не слушаме. Пък и, аз поне, успешно игнорирам всичко такова - хич няма и да разбера ако Планета пуска по 10 реклами на Кока-Кола на час.

Впрочем, марката DerbyPunsh ли се изписва? 'Щото пунш е punch...

Александър Крумов каза...

Ама ти не си таргет, затова няма да разбереш :)

А за пунша, грешката си е на колегите от Регал :)