четвъртък, 17 ноември 2011 г.

По-добре да си изкашлям дробовете...



Този клип за пореден път поставя въпроса за границите, които може или не може да бъдат престъпвани в рекламата. Като човек, който е пял тази песничка с пълно гърло в началното училище, бих определил тази реклама, като преминала границата. Това музикално произведение (наравно с много други) трябва да се третира, като неофициална национална светиня и със сигурност има важна роля в изграждането на възприятията на подрастващите за България. Но пък за Актавис "Високи сини планини" е просто детска песничка, чиито текст идеално се обръща на инфекция на горните дихателни пътища...

Така, че скоро вместо това:


...ще получаваме все повече от това:

15 коментара:

Мъро каза...

Сашо, ще си позволя да не се съглася с теб. Рекламата е наше дело и е създадена с изричното съгласие на дъщерята на композитора на песента Георги Спасов. Тя самата беше много приятно развълнувана от идеята, че благодарение на тази реклама децата отново ще си спомнят хубавата песен, създадена от баща й, и че песничката ще им помага да бъдат здрави - и това последното са точно нейните думи. Не мисля, че е премината каквато и да е граница, напротив, колкото повече български реклами заложат на българска музика и емоциите, които носи, толкова по-добре. :)

Александър Крумов каза...

Не съм се съмнявал, че всичко е 100% законно. Просто не мога да възприема обръщането на оригиналната тема на песничката в такава посока. Да, децата ще се сетят за песничката, но дали ще заложат на оригиналния текст или на рекламния. Съгласен съм, че трябва да се залага на българска музика, но просто тази песничка ми се струва кофти избор. Все пак се е пее за родината, която все още се обособява, като понятие в детските умове.

Ivan каза...

Честно казано тия дни се нагледах на пошли реклами за лекарства. Толкова са зле всички, а като върха на сладоледа мога да посоча тази - http://www.youtube.com/watch?v=ksNzN2ePCcI ... Лирическия герой нещо го кърши?!?! каквото и да значи това... Мисля че напоследък тотално е паднало качеството дори на адаптациите, което е тревожен сигнал за цялата индустрия, защото господаря с дистанционното още по-настървено ще превключва на рекламните паузи, от което май никой не печели!

Александър Крумов каза...

Хаха, от къде го изкопа тоя клип? Почти е достоен за отделен пост.

Ivan каза...

Е не е особено трудно, а напоследък брейка е на 80% зает с лекарства за гърло и 20% с причините за нуждата от лекарство за гърло /бири, безалкохолни, че дори сладолед/ :)

rado каза...

Уважаеми г-н Мъро,
де юре доводите ви са нелепи, каквата е и самата реклама. вероятно има връзка между мисленето/виждането Ви и визуалният опит да се продават повече шишенца медикамент, за което разбира се сте получили заплащане. Използването на деца във видео клипчета целящи да продадат която и да било стока е неприемливо преплитане на човешки ценности с финансови стойности. Разбира се това е и парадокса на вашата професия, нали? - да направите така, че продуктът на клиента Ви да се продава независимо от неговото качество, безопасност, обвързананости и действия на притежателите на дялове в предприятието, както и разбира се посрещането на реална необходимост на хората. Казано по-тредни "не-човешка реклама бе бат Мъро, ти си не-човек."
P.S. Смешно е като вижда човек отстрани как "рекламисти" се вземат за "креативни интелектуалци". Тъжно е, че явно прекалено малко от вас осъзнават, че от "креативните" ви напъни се получават "деструктивни" последици за човешкото у хората.

Свилен каза...

Да, и моята първа реакция беше такава на възмущение и отвращение.
Истината е, че в българския рекламен бизнес моралните норми отдавна са прекрачени в името на някой и друг лев повече. Особено сега, когато клиентите изпиляват бюджетите и притискат агенциите, последните са готови на всичко. Но, доколкото виждам, авторите на тази безвкусица не само че спят спокойно, но и дори са горди от творението си. Всъщност най-вероятно и идеята за клипа така е "продадена" на горкия бранд мениджър на продукта: "дъщерята на автора на песента плесна радостно с ръце, като чу нашия замисъл и дори съжали, че още баща й не е измислил този текст"... Другият вариант, разбира се, е клиентът, в изблик на творчески напън сам да е дал идеята... и агенцията да се е съгласила, че тя е много добра. Честно казано, радвам се, че навреме излязох от този бизнес.
А за нас, нехаресващите тази подигравка, има едно просто и ефективно решение - никога да не прибягваме до този продукт.
Но за да не ме обвинят в негативизъм, веднага откликвам на призива на Мъро да се използват повече български песни в рекламите с конкретно предложение - ако имат клиент от месарския бизнес, националният химн идеално ще му лепне, все пак там се пее за гордата Стара планина...

Майска каза...

Споделям реакцията на шестгодишната ми дъщеря, на която тази песен (в оригинала и естествено) е една от любимите, откакто миналата година я научи. Детето онзи ден искрено се възмути като видя рекламата "Мамо, тази пезничка не се пее така"... Друг е въпросът дали, ако ни се наложи да купуваме подобно лекарство, ще вземем точно това, но така или иначе решението ще го взема аз, а не дъщеря ми - в този смисъл се чудя - коя е целевата група? Майките, възмутени от нелепата употреба на тази сакрална за българския дух песен, или децата - дори и да им се хареса спота? Да не би Актавис да се надяват аз да питам детето си "Кой от десетките сиропи за кашлица искаш да купим? Искаш ли онзи от онази реклама?" :))))

Майска каза...

Има изпратен сигнал срещу рекламата - http://on.fb.me/sVvFsl
И отговор от Актавис - http://on.fb.me/vzohQc

Александър Крумов каза...

Браво за опита, но наистина е глас в пустиня при положение, че държавата не намира песента за важен елемент от възпитанието на децата. Сега справедливостта остава в ръцете на потребителите, което е по-кофти сценария за Актавис.

джеки чан каза...

мъро мен, много добре изпълнено, за разлика от b/w лайнцето за мегалабудулан.

TheWhisper каза...

Когато я заякох за пътви път по ТВ се задавих с виното... Поредната пошла и безидейна българска реклама (като се замисля освен тази на Шуменско и няколко на Мтел не се сещам за наистина добра БГ реклама)! Тотално неподходящ избор на песен, Младен Исаев сигурно се върти в гроба. Както е тръгнало очаквам следващата реклама на Каменица да е с "Шуми Марица"....

AD каза...

Това е една от най-добрите реклами, които се появиха скоро в българския ефир. Браво! А коя е агенцията?

Александър Крумов каза...

Агенцията е All Channels. Моля те, AD, разкажи какво прави рекламата толкова добра според теб.

Тодор Стайков каза...

На вниманието на агенция All Channels! Може да не мога да се нарека Ваш колега, работя като работник в рекламна агенция, мъча се CorelDraw и Photoshop, и не претендирам, че съм експерт. Но първия ми въпрос е, защо българска фирма ползва име на чужд език? Втори въпрос! Дали това вече не е срам от народноста ни? Трети! Дали ако ви възложат поръчка да ползвате и химна на Република България ще се съгласите да го сторите? Четвърти! До къде мислите са моралните граници в рекламата? Аз обожавам нетрадиционните решения, но тази реклама ми напомня за едно безумно решение на незнайни за мен "колеги": лекотоварно МПС на дистрибуторска фирма за разнос на санитарни материали, облепена, не обичам думата брандирана, с надписи и пълноцветни изображения на тоалетна хартия, и отгоре главен надпис, не обичам и слогън, "ПРИЯТЕЛ В НУЖДА СЕ ПОЗНАВА!". Всеки има нужда от тоалетна хартия, е, тези които държат на хигиената си, в други религи ползват вода, но да си ползваш приятеля за тази цел... опазил ме Бог да имам приятели които биха ме търсили само за в тоалетната. Повтарям, не съм експерт, но ако обърнете внимание на неприятната рекциа на повечето граждани, ще трябва сериозно да се замислите дали и Вие не отивата в графата на тези наши "колеги".
С Уважение, Тодор Стайков