петък, 25 ноември 2011 г.

Загорка последна резерва



Тази година, от момента в който Загорка започна новата комуникация, консумацията ми падна под критичния минимум.

Публисис станаха явна жертва на девалвирането на марката, като бяха принудени да презаснеманат словашки рекламни клипове със спорни достойнства и ползи за Загорка. За всички е ясно, че биреният бранш го е позакъсал и затова и в момента яко рекламират, за разлика от предни години, когато захладняването на времето водеше до захладняване в излъчванията.

Но да се върнем на резервите. Да предлагаш продуктово разширение на бирен бранд с винена комуникация за мен си е чисто брандинг харакири. Загорка е достатъчно неконсистентна, че сега и туй чудо. Продуктът не искам да го коментирам. Вкусът може и да се хареса на някои дами. Не мога да не отбележа бутилката - оригиналната зелена бутилка подсказва що за измишльотина е цялата резервна история. Несериозно е просто. Хем искаш да скочиш на винения влак, хем правиш нещата да изглеждат евтини в ръцете на хората. Лично мен, Загорка ме разочарова вече твърде много за тази година и гледам с надежда към 2012.

П.П. Абе тая бира дето заложена за 2017 няма ли да се вкисне 10 пъти дотогава?

6 коментара:

plamen каза...

хубавата белгийска абатска бира може да отлежава с години, а всяка реколта си има специфика във вкуса. загорка резерва 2011 не е хубава, нито може да отлежава, рекламата е доста далече от продукта.

Peshi каза...

съгласен съм с Пламен и мисля, че средноинтелигентният българин, ще си помисли: пак ми пробутват някви напудрени работи, ама ще опитам, щото няма друго, пък да видим, дали става за нещо. Или има? :)
Аз лично като се прибера бих я опитал от мерак само :)

Joro каза...

Съгласен съм с маркетинг недостойнствата и с това, че тази бира не може да отлежава.
Хубава е, хареса ми, поне в началото, докато една вечер не изпих 3 и на сутринта химикалите се бяха обадили в организма ми.
Бирата е като наркотик обаче за хората.
Една случайна вечер я пробвах в един ресторант, тъй като ми споделиха, че има различен вкус от останалите тъмни бири, които бяха налични - Каменица, Ариана... а те определено не си заслужават.
Хареса ми, след което на другия ден реших да я потърся в хипер и суперверигите. Фантастико, БИЛЛА, 345 и още някои други по-малки вериги, все още я нямаха.
След обикалянето вече се бях отказал, когато от витрината на едно квартално магазинче от движение видях на хладилната витрина бирата и веднага отбих. Навън вече бе излязъл клиент, който държеше бутилка от бирата, в момента в който влязох единтвените клиенти си купуваха отново същата бира, а аз взех последните 2 бири останали в магазина. Продавачът в малкото магазинче сподели, че е купил в същия ден 2 каси.
Та рекламата действа, а може би и другата реклама от уста на уста, че има различен вкус на боровинки и не е като другите тъмни български бири, но определено не пийте повече от 2 бири.

Mira каза...

Идеята да комуникираш бира с посланията на винен продукт е наистина убийствена. Всички знаем, че повечето потребители са силни привърженици или на гроздовата напитка, или на хмеловата. Да не споменаваме, че ценителите на вино пият резерва, което още по-изкривява нещата в идеята зад новата Загора. Аз съм почитател на виното и тази кампания ми звучи смешна и не може да ме погъделичка да я пробвам дори от любопитство. Моят приятел пък приключва деня с чаша бира. Него пък по никакъв начин дори не мога да го придумам да я пробва. Стигам до извода, че явно Загорка резерва е направена за тази публика, която пие всичко или пък не е фен конкретно на виното или на бирата. Но не знам тази неяснота в крайния потребител каква работа ще свърши на маркетинга и на търговския отдел...

public image каза...

Верно рекламата е доста по-добра от продукта. Съдържанието на бутилката съм свикнал да го намирам в разфасовки от по 3л. Сайдер ПВЦ

костадин каза...

Човек на години съм. Почитател/фен/ съм на Загорка от годините, когато в България бирите се деляха на Загорка...и всички останали. И сега ако в заведението няма Загорка ставам и излизам!!! Но днес ме довършиха. Оказва се, че днес това е фирма фантом. Няма сайт през който да се свържеш, да не говорим за телефон за дръзка с клиенти. Имат в момента промоция с ...нещо си, но регистрацията е доведена до абсурд, по лесно ще се свържа с президента или министър-председателя.
Е до тук бях със Загорката.