петък, 6 юни 2008 г.

ЛЕКО к'во?!?

Помните ли това:


Тази реклама беше една от първите на боите "Леко" и дава добър поглед върху търсения от тази марка имидж. Макар и да ми се струва странно ATL комуникацията на бои определено има смисъл предвид това, че "България се намира във фазата на ремонтите". Последното го твърди шефа на "Практикер", а бурната експанзия на строителните хипермаркети и позамогналия се българин го потвъждават. При така развилите се пазарни условия производителите на бои потриват доволно ръце, като таксиджия по време на порой.

"Оргахим" лансира "Леко" през 2000 г. и като цяло досега комуникацията изглеждаше насочена към масовия потребител, тип домашен майстор. Наскоро обаче се появи някаква тайнствена боя с името "Леко Gold", която щяла да промени представите ни за красота. И не става въпрос за обикновена боя, а за луксозна боя. Луксозна? Боя? Интересно в съзнанието на колко потребители и особено тези, към които досега е таргетирана "Леко" съществува словосъчетанието "луксозна боя". Да, някой ще каже, че "Оргахим" го въвежда, но като разширена продуктова линия на "Леко"? Има нещо крайно сбъркано в този продукт, защото се оказва, че е толкова луксозен, че не се прелага в цвят различен от бяло. То, че бялото е модерно особено за големи джипове и други неща ОК, но какъв е смисълът да промотираш толкова усилено продукт, като боя, който оставя потребителя без избор. В същото време си личи някакво старание в изготвянето на визията, изчистеност и опростеност, особено във външната реклама. Хубаво, но за друг тип продукти.

И преди да откажа повече да си блъскам главата със странностите на "Оргахим" ще добавя, че имат отчайващо дразнещ, но бляскав сайт, който започва с безкрайно интро и посреща посетителя с непрекъснато въртяща се реклама на "Леко Gold", на която не може да и се спре поне звука (поне аз дълго търсих и не намерих от къде). И за финал извадка от секцията "Цветови тенденции": "Автомагистралите и природата около тях са вдъхновяващ източник за избор на цветове при обзавеждане и декориране на дома."

В перефраза на една банкова реклама: "Не става само с пари, трябва и акъл!"

2 коментара:

Bruce Wayne каза...

некои шефове на химкомбинати са си ебали капаците...

Aleksandar Krumov каза...

Абе някой им е казал, че трябва да направят нещо, ама е пропуснал да им обясни как.