понеделник, 9 юни 2008 г.

Ариана = Fashion Disaster?

Когато видях за пръв път новата двулитрова Ариана, бях меко казано шокиран. Показах я и на един приятел и той даде интересното мнение, че бутилката прилича на туба с олио. Не знам доколко е прав, но според мен Ариана е станала вертва на вълната на препакетиране в българската пивоварна индустрия. Но тук идва тънкия момент с позиционирането. Аз не пия Ариана и до голяма степен не се вписвам в профила на нейната таргет група - а именно най-масовия потребител. Тъй че всъщност няма значение дали на мен ми допада.

И наистина, за краткото време, в което Ариана е с новата бутилка видях удобната за вхащане бутилка в ръцете на тези, за които е създадена - строителни работници, ученици (над 18 години, разбира се) и обикновени пияници. Със значително по-бляскавия и кичозен външен вид новата бутилка няма да остане "неуважена". А пък и то си е жива романтика да пиеш директно от двулитровка в някоя градинка. Тъй, че въвеждането на уродливата PET бутилка съвсем не е лишено от резон. Само едно нещо ме обърква - как "уникалния" protection cap на Загорка попадна върху Ариана. С това братско споделяне на продуктова характеристика не се ли обезмисля комуникираният, като важно и строго индивудуално конкурентно предимство protection cap. Загорка, която е позиционира в т.нар. national permium сегмент, ли се принизява до нивото Ариана или Ариана се възвисява до Загорка? И двата случая не ми изглеждат здравословни за двете марките и почти сигурно объркват, и без това затрупания от предложения потребител.

9 коментара:

Bruce Wayne каза...

"резбата" в центъра на бутилката е интересна, но конуса отгоре намирисва на плагиатство. Калтенберг ли бяха с подобна форма на бутилката?

Aleksandar Krumov каза...

Не би трябвало. Все пак Калтенберг е само в стъкло и алуминий. Може за друга марка да си се сетил.

plamenj каза...

Икзактли! Чудя се защо си играят да ъпгрейдват опаковките на икономични бири, като ефекта е никакъв...

Бтв, ако започне да се спазва забраната да се продава алкохол на непълнолетни, оборота на Ариана PET ще падне двойно ;-)

Aleksandar Krumov каза...

Изглежда диференциацията на ниво магазин се е превърнала в идея фикс за пивоварите.

А иначе за ограничанията при продажбата на алкохол, определено ефектът ще е най-видим при масовите марки бира.

Анонимен каза...

абе ,ей.недоклатеници.вие какво разбирате от дизайн,пазар и сейлс бре.... духайте супата под вода за екологична чистота...!!!!!!!!вземи се заяждай с другите бири бе простак!!!!(за тебе се отнася-да)

P.S аз продавам тези марки и то добре и много ме засегна,тапанар смотан!

Aleksandar Krumov каза...

Някъде в таговете да виждаш думата "сейлс"? За заяждане не може и да става въпрос (вж поста за Holsten). Какво те кара да мислиш, че разбираш повече от хората, които посещават блога и от мен самия? Предполагам, че си "сейлс реп", но ако си от мениджмънта може и да се познаваме. Все пак благодаря за критиката и за това, че заставаш зад думите си със собственото си име.

Niko каза...

Виж сега,попаднах на блога съвсем случайно,прочетох доста от нещата,които си написал(което значи,че явно ме интересува тази материя).......,не претендирам,че разбирам повече от теб или от хората тук(въпреки,че съм магистър по икономика),но имам голям проблем,а той всъщност е,че приемам всичко много ЛИЧНО(без значение дали съм Sales Rep. или manager във въпросната пивоварна)!!!!

P.S Извинявай за тона вчера,но бях афектиран и то много от двете ти статии(Gold и Ariana 2l)..................

Анонимен каза...

За пламен и брус вайн специално разбирачите, "абе прилича ми тука на нещо ама немога да кажа на какво" и "плагиатствали са от нещо, ама от какво беше", както и че Ариана е в икономичния сегмент мога само да им кажа едно БРАВО на цялостните познания по маркетинг който демострират. А за автора на този хейтърски блог какво мога да кажа, освен че няма една позитивна статия. Пич, пробвай да "похвалиш" нещо което си видял, а не само да оплюваш. ясно е че сме българи, но все пак, настрой енергията си към позитивни дейности. поздрави, чичко тревичко

Aleksandar Krumov каза...

Май не си се зачел особено, чичко!