неделя, 22 юни 2008 г.

Съжалявам, няма други студени кафета

Колко често купонясвате по светло? А колко често го правите с кафе вместо с алкохол? А пиете ли кафе фрапе?
Ако не пиете редовно то със сигурност сте опитвали поне един път. Не е лошо на вкус, особено ако е приготвено грамотно. Ако искате алтернатива на фрапето в общи линии нямате избор. Затова и се продава добре. А може и да греша? Може да се продава заради добрата комуникация? Тази, с която Нестле се опитва да налага Нескафе фрапе. Мога да се обзаложа, че много хора дори и не са си помисляли, че фрапе може да се прави с кафе различно от Нескафе.
По мои наблюдения комуникационната стратегия на Нескафе доста логично търси пълна окупация на пазара. Първо чрез парти имидж и второ чрез образоване на потребителя за начина на приготвяне на фрапето.
В интерес на истината първите реклами на Нескафе фрапе насочени към стимулиране на консумацията основно в хорека канала не бяха никак лоши. Ориентирани към младите потребители, оформени с модерен парти имидж и приятна лятна морска визия.





Въобще cool напитка. Но за Нестле това не беше достатъчно и се обърнаха take home пазара. Още от началото се правеха опити да се пропагандира приготвянето на домашно фрапе с промопакети с пасатор, но този сезон изглежда идеята за фрапе в къщи е първа цел. И се пръкна следния клип: (за съжаление без оригиналните реплики)



Какво не му е наред ще каже някой? Представя се един купон, на който основната напитка е кафе. Интересно това как се вписва в статистическите изследвания, според които българските младежи обичат да си пииват доста алкохол. Според мен цялата концепция на този рекламен спот е странна и не съответства на българската действителност. Обаче съм сигурен, че доста хора са си купили промопакети с чашки. Не, за да си правят фрапета, а просто защото е на прИмоция. И консумацията на фрапе със сигурност ще се вдигне и това лято, ама не защото спотът е супер убедителен, а защото потребителят почти няма алтернатива на Нескафе фрапето. Ей, на това му викам изкривяване на данните за ефективността на рекламата. Други мнения?

8 коментара:

Анонимен каза...

алтернатива има, и още как - лате с лед. от всеки по-приличен кофи-нещо си:) обаче ще си призная, че и аз имам пасатор за фрапе вкъщи. не че го използвам много често...

Aleksandar Krumov каза...

Въпросът е тази алтернатива до каква степен е достъпна за масовия потребител и дали той знае за нейното съществуване. Кофи шоповете все още са малко, за да влияят достатъчно на пазара.

Анонимен каза...

И с нес- кафе, и с друго кафе, напитката е и си остава една изгъзица.

Анонимен каза...

еее, всички започнаха да разбират от креатив... :)

Aleksandar Krumov каза...

Я си изкажи по-обстойно притесненията.

Анонимен каза...

Когато Нестле пуснаха Фрапе преди
6 години някъде, бях голям скептик. И в първите 1-2 години вървеше доста зле по мои спомени. Но за мен това си е пример как се постига ефект с постоянство - дори с един адски нетрадиционен продукт като Фрапето (тогава мислехме, че българите никога няма да заменят кафенцето с фрапе). Хората да почнат да си правят фрапе вкъщи обаче не вярвам. Поне докато не го видя с очите си.

Inks каза...

Много от моите познати и аз самата си правим фрапе вкъщи и не, не пием Нескафе, а разтворимото кафе на Чибо. Така че алтернатива очевидно има и е предпочитана от много хора (или поне много хора от моето обкръжение).

Aleksandar Krumov каза...

То, че има алтернатива, това е безспорно, но никой не влага усилия в нейното популяризиране.