вторник, 10 юни 2008 г.

"Долу Диема!", крещи bTV

Пресен, пресен черен PR изстреля bTV в посока Диема. В тазвечерните новини националната телевизия с прискърбие показа как населението на врачанско село има затруднения с гледането на Евро2008, тъй като то се излъчвало за първи път по кабелна телевизия. Със сериозен и леко осъдителен тон говорителят на новините отбеляза, че УЕФА вече правела търг, без ограничения (национално покритие и пр.) за участниците, който за Евро2008 не е спечелен от телевизия с национално покритие. Разбира се името на Диема не се споменава, но не е и нужно, защото ясно се подразбира.

Очевидно усещайки спад в гледаемостта и следователно в рекламните приходи, телевизията на Мърррдок не се сдържа и започна да плюе по конкуренцията. И аз не мога да гледам Евро2008, защото нямам кабелна, ама не съм седнал да псувам Диема. Щом победителят се е определил на чисто пазарен принцип очевидно на националните телевизии не им се е плащало. В този ред на мисли, те са тези, които трябва да понесат вината от понижената си гледаемост. Според мен от подобни нападки по-вероятно е да понесе негативи техния първоизточник. А Евро2008 Диема ще продължи да си го дава и да възвръща инвестициите, които е направила. То е ясно, че отчаяният черен PR до бойкот на европейско първенство няма да доведе.

снимка: luci @ sxc.hu

19 коментара:

Анонимен каза...

Съгласен съм, че националните телевизии се оляха. Те и по "Нова" в "Господари на ефире" пък подиграваха БНТ, сякаш те самите нямат национално покритие.

Но и поведението на диема за мен е чиста проба рекет.

Е, няма да си прекарам кабелна телевизия въпреки изнудването.

Aleksandar Krumov каза...

Прекарването на кабелна е по-скоро бонус, а не цел на Диема, според мен. Иначе, току що догледах Испания-Русия по BBC за без пари от myp2p.eu.

Свилен Иванов каза...

Аз нямам нищо против да е по Диема. Не ми харесва Интернет телевизията - даже за европейското си пуснах допълнително цифров пакет към кабеларката за по-добро качество. А пък в селата можеш да си пуснеш някой сателитен DTV доставчик. Даже и да не можеш да си го позволиш винаги можеш да отидеш в хоремага и да гледаш мачовете с приятели. Така е даже е по-гот - не знам защо всичи реват...

Aleksandar Krumov каза...

Не всички реват. Реват тези, които губят пари и то собствена вина.

Анонимен каза...

Аз пък тъкмо се зарадвах , че една година няма да слушам Пепи Василев... сега БТВ напъват :)

http://ep2008.ontheweb.bg/

GaN каза...

Като прочетох статията, първо отидох да изгледам записа и сега вече мога да коментирам спокойно :)

Иначе водещият чак се запъна на тази новина ;) Проява на съвест? :)

За мен БиТиВи малко по малко пропада и с всеки изминал ден се превръщат в най-обикновена долнопробна телевизия. А колкото до самата новина за "кабеларката" и как не можели да гледат хората в планината - много подла постъпка!

Aleksandar Krumov каза...

Сега вече съм спокоен, че не съм прекалено критичен :) Мислех да сложа линк към записа на емисията, но очевидно хората, които се интересуват от истината могат и сами да си намерят.

Свилен Иванов каза...

Малко ми липсва Пепи Василев :) Както и Алекси Сокачев, който драсна в Евроспорт.

Анонимен каза...

Те и по бнт се жалваха вчера. АМа така им се пада като са некадърни. Жалко е само, че много хора не могат да гледат мачовете. Диема какво им е виновна, гледат си интереса хората.

Анонимен каза...

Проблема е че Канал 1 не го излъчва, въобще не ме интересува бТВ. Такива събития с национален интерес трябва да се излъчват от обществената телевизия финансирана от Всички нас.

Анонимен каза...

Добре, де, кой от пелтеците в bTV ще коментира мачовете? Не че тия от Диема не ме изнервят с коментарите си, но поне знаят имената на футболистите. А и понякога са способни да ме убият нечленоразделните си звуци...

"..дъъъъ!" явно значи "греда", а охканията и вайканията просто ме свалят от дивана в истеричен смях

plamenj каза...

Нели О. има много точен коментар по темата.

Bruce Wayne каза...

мърдок или гергов... все пак си оставаме на Балканите

Aleksandar Krumov каза...

@ Пламен - той, че е точен комнетара, точен е. В случая си мисля, че всичко ОК и националните телевизии показват колко са стиснати и колко ги е грижа за драгия зрител.

Aleksandar Krumov каза...

btw в днешния 7дни спорт и Методи Манченко нещо се жалва по темата.

Анонимен каза...

Мда, ако не бях видял коментара на нели огнянова, щях да ти попиша, но сега ще го концентрирам в няколко думи: за теб пазарна икономика означава липса на регламентация от страна на държавата ли, която трябва да защитава правата и най-вече ПОЛЕЗНОСТТА за своите данъкоплатци?

Aleksandar Krumov каза...

Aaa, не! В случая държавата няма нужда да се меси. А и щом не се е намесила значи е преценила, че не е нужно.
И едно уточнение: постингът не е за това, дали е редно, честно и прочие Диема да излъчва мачовете. Темата е "черен PR", но очевидно всеки си има болка, когато става въпрос за футбол.

И още едно уточнение: Да, пазарната икономика няма да се казва пазарна, ако държавата се вре постоянно. Тя и нашата затова не е особено пазарна.

plamenj каза...

Ъъъ.. в тоя случай ЕС е най-големия враг на пазарната икономика?

Aleksandar Krumov каза...

ЕС не толкова колкото БГ управниците.