Вярват ли си сами от Ratola, като започват подстраницата с ценоразписа (!) от сайта си по такъв несериозен начин. Моля да вдигнат ръка всички, които се сещат какви модели произвежда Ssang Yong. А колко от вас смятат, че корейските имитатори се вписват в каквито и да е представи за премиалност? Противоречието и самозалъгването по-добра стратегия ли са от приемането и пълноценното използване на фактите (основно "ниска цена") за изграждането на силна марка? Корейски още дълго време ще е равно на евтин,непретенциозен и всичко друго, но не и премиален. Марки, като Hyundai и Kia се стараят доста в последните години и според мен имиджът им се подобрява. Въпреки това те не все още не се възприемат за равни на наложените западни марки. В случая на Ssang Yong пък нещата са на доста жалко ниво - недодялан, дори грозноват дизайн, копиране на Мерцедес и БМВ. Единствено изключение е може би Rexton, за което говори и фактът, че се среща по улиците значително по-често от останалите модели. В последните две години от "Ратола" продават по около 300 нови корейчета , а тази година едва ли ще продадат и толкова (до края на ноември за продали 209 броя). Въпросът е следният: да вървим срещу течението на потребителските нагласи или да ги яхнем, приемайки истината? При положение, че всички знаят що за стока е продукцията на Ssang Yong, колко ли време и усилия ще са нужни, за да се преобърнат потребителските представи?
За десерт може да се размечтаете с една корейска рекламна феерия!
11 коментара:
Абе това Ssang Yong и Chevrolet Captiva джипове ли са. Ела да го пробваш на пресечена местност с тез пършиви двигателчета да видиш зор.
Ами не знам как са на пътя, но едва ли могат да се сравняват с колите, за които плащаш много за много. При Ssang Yong даваш малко и взимаш малко. Парадокса е в това, че всички знаят тези факти и въпреки това "Ратола" използва гръмки и надути определения за автомобили със скромни възможности.
Споменатият Rexton II е с двигател Мерцедес M class, по лиценз от Мерцедес.
Ще бъде интересно колко звездички ще получи за сигурност.
Ами проверих и поне EuroNCAP не са тествали Ssang Yong досега... което доста странно.
още дълго ще е така, докато секретарките подготявят текстовете за сайтовете...
Ами освен да започнат да взимат по-печени секретарки на работа, може и да помогне.
От горната публикация стават ясни 2 неща:
1. Ясно е, че авторът никога не е бил в Корея. Ако поне си беше направил труда да пита някой пребиваващ у нас кореец какво мисли за Ssang Yong, щеше да се откаже от този пост. В Корея тузарите карат лимузини SSang Yong и Hyundai, като първите са доста по-уважавани, а при джиповете Rexton е еталон. Карат ги с голямо самочувствие, при това съвсем оправдано. Друг е въпросът, че звученето на марката е неподходящо за нашите ширини.
2. Още по-ясно е, че авторът няма лични впечатления от автомобилите, за които си позволява така "авторитетно" да се изказва, което личи както от хвърчащите хули по адрес на Ssang Yong, така и от коментара за "наложените западни марки" - по-глупаво изказване в условията на глобализация не би могло да се направи. Ето ви само един пример, за да разберете какво имам предвид: Сравнително нов модел: Опел Антара. Наложена западна марка! Нали? Сега познайте къде се прави? (За да си спестите гуглене - верният отговор е КОРЕЯ. Въпросният Опел излиза от същия корейски завод, в който се произвежда аналогичен продукт на една още по-западна и още по-наложена марка - Шевролет. :-))) Ако се поровите малко по темата ще установите, че двата продукта са един и същ автомобил. В Корея той се продава под наистина непретенциозната местна марка Дею - става въпрос за Daewoo Captiva. Примерът с "тризнаците" Опел-Дею-Шевролет, разбира се, е един от многото. Ако ви е интересно, проверете в колко марки и модела се е клонирал Фолксваген Голф, например. Със сигурност ще останете изненадани!
Хайде, със здраве, и не забравяйте, че като пишете, някой може да вземе да ви прочете!
Мили Мао,
1. За каква Корея, какви пет лева говориш. Много ясно, че родното производство винаги е добре прието. Какво значение има как корейците гледат на Ssang Yong? В България трябва да го купуват българи :)
2. Усещам, че си лично засегнат от нетолкова ласкавите ми думи. Това е ефект, който не съм целял. Ако в "наложените западни марки" за SUV включваш Опел Антара и Шеви Каптива, то значи имаш доста изкривени/извратени представи за SUV и продуктови категории. Освен това, чувал ли си за термини, като имидж и позициониране? Правиш ли разлика между търговска марка и производител?...
"Хайде, със здраве, и не забравяй, че като пишеш, някой може да вземе да те прочете!"
Остави Мао да почива в комунистически Китай и престани да плюеш по индустриална Корея! Всъщност, ти май не правиш разлика между двете. Жалко!
Не мога да се съглася с твърдението ти, че родното производство ВИНАГИ е добре прието. Чувал ли си популярния потребителски слоган "всичко родно е негодно"? Това в рамките на шегата, но наистина - родното производство е добре прието тогава, когато е добро. За швейцарците "Swiss made" e най-високата оценка за качество, за нас "българско" е синоним на долно менте. Има и междинни варианти. В Корея не всички местни марки са добре приети. Понеже си говорим за автомобили - там всички въздишат по Хънде (Hyundai) и Сан Йон (SSang Yong), а Киа (Kia) и Дейю (Daewoo) са с кофти имидж. SSangYong e наистина премиум марка, защото е специалист по луксозните лимузини и джипове и за разлика от останалите не се е пръснал в масовите класове. Нишов производител, който произвежда коли вече 55 години в сътрудничество с Мерцедес-Бенц.
Сега ми кажи кои марки ти смяташ за утвърдени. В моите младежки години Опел и особено Шевролет си бяха съвсем утвърдени марки, повярвай ми! Само че тогава Шеви се асоциираше с примерно с Корвет, а не с Нива и Каптива. Щом за теб Опел и Шевролет вече не са утвърдени марки, явно девалвацията им се е случила по-бързо от очакваното. :-)
Кои са емблематичните марки за SUV сегмента - Land Rover, Jeep, Land Cruiser на Тoyota. Това са колите, ако искаш истински off-road качества. Ако искаш повече лукс и скорост и не толкова възможности извън пътя си купуваш Mercedes ML примерно. Опел/Шевролет/Дею комбинацията не е в нито една от двете групи. А Ssang Yong с извращения, като Actyon, Rodius, Kyron не влизат в никоя установена продуктова група, най-малко се покриват с премиалния сегмент. Най-близкото до нормална кола Rexton и пак не е премиален. Сътрудничество с Mercedes нищо не значи - то е по-скоро за успокоение на тези които са си купили Ssang Yong и говори, че за 55 години корейците така и на са се научили да конструират двигатели :)
Благодаря за интересната информация!
Публикуване на коментар