петък, 25 септември 2009 г.

Из семинара на Филип Котлър в София (част 1)

Грандмастър Филип Котлър изкара смело цял ден семинар в зала 1 на НДК. 78-те му години не му личаха, не спря да се движи по сцената и доказа, че още му сече пипето. Според мен, вдъхна позитивизъм относо кризата, представи я твърдо като възможност и не толкова като смъртна заплаха. Някои от присътващите може да са очаквали повече, но аз мисля, че човекът си се представи на ниво. Беше релевантен и интересен, макар че задълба твърде много в едни моменти и изцяло прескочи 10-ина слайда от презентацията си. Ето и по-интересните точки, които професор Филип Котлър засегна в семинара:

* Най-добрата стратегия за една компания по време на рецесия:

1. Силна компанията - силна финансово и силна маркетингово - нека опита да купува конкуренти или техни активи и да увеличи своите разходи за маркетинг

2. Стабилна компанията - силна финансово и слаба в маркетинга - Котлър препоръча такива компании да опитат да привлекат силен екип от маркетинг спецове и/или да купят добри марки

3. Компания в затруднения - слаба финансово, силна маркетингово - орязване разходи и/или предоговаряне на условия с доставчиците и пр.

4. Проваляща се компания - слаба финансово и маркетингово - препоръката на Филип Котлър беше доста еднозначна. Продавайте бързо!

** Кога е добра идея да рекламираме по време на криза.

- когато имаме value марка

- когато стартираме value под-марка

- когато имаме ново предложение за съществуваща марка

- когато имаме достатъчно пари :)

- когато искаме да демострираме, че сме по-скъпи от конкурентите, защото предлагаме по-добър продукт от тях

- когато искаме потребителят да обърне внимание на категорията, в която оперираме, защото тя дава добра стойност/спестява пари.

...следва продължение

Няма коментари: