
* Най-добрата стратегия за една компания по време на рецесия:
1. Силна компанията - силна финансово и силна маркетингово - нека опита да купува конкуренти или техни активи и да увеличи своите разходи за маркетинг
2. Стабилна компанията - силна финансово и слаба в маркетинга - Котлър препоръча такива компании да опитат да привлекат силен екип от маркетинг спецове и/или да купят добри марки
3. Компания в затруднения - слаба финансово, силна маркетингово - орязване разходи и/или предоговаряне на условия с доставчиците и пр.
4. Проваляща се компания - слаба финансово и маркетингово - препоръката на Филип Котлър беше доста еднозначна. Продавайте бързо!
** Кога е добра идея да рекламираме по време на криза.
- когато имаме value марка
- когато стартираме value под-марка
- когато имаме ново предложение за съществуваща марка
- когато имаме достатъчно пари :)
- когато искаме да демострираме, че сме по-скъпи от конкурентите, защото предлагаме по-добър продукт от тях
- когато искаме потребителят да обърне внимание на категорията, в която оперираме, защото тя дава добра стойност/спестява пари.
...следва продължение
Няма коментари:
Публикуване на коментар