петък, 16 октомври 2009 г.

Уханието на Джо Банана



Като видях за пръв път рекламата на парфюмът Magic Man oт Bruno Banani ми беше трудно да повярвам, че рекламата е истинска, а не някаква пародия, шега. Като започнеш от името на марката и минеш през гласа зад кадър и стигнеш до визията. Помислих, че това е някоя БГ фирма, която е намерила някой лев за реклама и както често случва е изхарчила почти всичко за купуване на рекламно време.

Жестоко съм се лъгал. Bruno Banani се предполага, че трябва да вкарва италианска изтънчена нотка. Всъщност фирмата е основана в Лайпциг, а правата върху парфюмите се държат от друга немска фирма - Wella. Последната от своя страна се държи от Procter & Gamble.

Но да се върнем на рекламата:

1. Копито е меко казано банално. Може би за това е виновна и дължината на клипа от само 15 секунди. Посланието, а и визията пасват на едно чалга позициониране. В същото време цената за 30ml от парфюма е 30 лева, което може би е малко скъпо за средния чалгар. А може би таргет са по-заможните чалгари. Кухата закачка в рекламата и неизбежния сексуален подтекст, обаче, са съвсем достатъчни за една добра вълна от коледни подаръци от оня парфюм от телевизора. Иначе цялата история е достойна за водка Flirt :)

2. Името на компанията - Bruno Banani? WTF!?! Банани, бе! Някак афро звучи, а БГ мъжкарят свързва бананите с палми, палмите с африканци, африканците с негри, а негрите с умствена изостаналост, маймуни и други деградантни определения. Това е вариантът, който аз виждам. Другият, който според мен е по-малко вероятен, е да се свързват бананите, основно заради формата им, с идеята за мъжкия фалос и сексуална мощ. Ама едва ли. Та името, макар и успешно на запад в България изглежда малко трудно за взимане на сериозно. А и я няма предварителната тежест на марката (както до някаква степен би било при евентуалното отваряне на магазини на Banana republic), която да направи така, че тя бъде взета на сериозно от самото начало.

3. Името на парфюма - Magic Man - като Made in Iliensti звучи, сори. Несериозно е просто. В крем за бръзнене Каро има повече концептуалност.

4. Слоганът  - Not for everybody. Ами странен е. Някаква странна елитарност/ексклузивност се опитва да прокарва, ама...

Като цяло клипът и най-вече продуктът ми изглеждат, като тотална идеологична мешана скара произведена в България около 1993 г. По-странното е, че всъщност идват от съвсем друго място и време.

8 коментара:

Владо каза...

хаха, а на мен ми хареса :) всъщност цялата ми се стори пълна с ирония (даже сарказъм) и изречението "направено за мъже, които не се вземат напълно на сериозно" комбинирано с Бруно (кой не чувал за Бруно, кой не е... с него :))) идва съвсем на място. Абе с две думи нещо напълно непретенциозно, което има смелостта да се закача с един тон самовлюбени пичове - естествено не е за всеки :)

Според мен има много ясно позициониране и максимално кратка, точна и ясна комуникация.

Александър Крумов каза...

хаха, обичам несъгласни с мен. А закачката с онзи Бруно само ти я виждаш. Този Бруно съществува още от 1993. А какво е позиционирането според теб?

Владо каза...

Ха! Трябва да питаме Али Джи откъде му е хрумнало името на втория най-известен в света немско говорящ човек, роден извън германия :) Ами чичото не е активният сваляч/ мачо, който мачка с появата си, а е просто готин и затова мацките му се кефят. На всичкото отгоре има наглостта да се ухили подигравателно на зрителя. Въобще чичото по природа си вярва, не му нужен парфюм, за да си повярва. Поне на мен ми изглежда така. Честно казано другия път, в който на пътя ми се изпречи парфюмерия, ще проверя това австрийско чудо :)

Александър Крумов каза...

Малии, ти си меджик мен!

Владо каза...

а не бре... подушвам, че сме от една порода! :D

Апостол Апостолов каза...

И немците, като нас, подценяват силата, мощта, ефекта на рекламата. Германците не искат и да чуят за това, че без реклама няма бизнес, индустрия, прогрес.

7 години гледах рекламни тъпотии в Германия. След това ме поеха българските "спецове".

Резултатите от това очевадно скудоумие днес са напълно ясни: Германия се превърна лека- полека в последна страна в Еврозоната. А къде е България е известно на всички...

Andrey каза...

...само неразбрах момите накрая що танцуват ,а не вършат "работата",за която уж бяха тръгнали ?

Александър Крумов каза...

Между другото в последния месец най-популярния сърч, по който са идвали на блога е.... "bruno banani magic man цена"