петък, 2 октомври 2009 г.

Dual-Core кашкавал

Днешният казус поставя следните въпроси: Добра идея ли е да кръстиш кашкавала си на родното му място, дори ако името съвпада с името на наложена марка високотехнологични продукти? Възможно ли е съвпадението на имената да отблъсне по-младите потребители, за които Леново/Lenovo е марка компютри? И въобще трябва ли да ти пука за тези, които се сещат за лаптопа си, като видят кашкавала ти?

12 коментара:

Peshi каза...

Не мисля, че някой въобще ще се сети за аналогия в имената, освен ако не е доста навътре в компютърният бранш или просто е имал ресурси да си купи Lenovo. Плюс това, според мен ударението на селото и на марката са на различни места :)
Интересни работи разкриваш :)

евелин каза...

Лаптопа който гледам по цял ден е леново ... Кашкавала си го прочетох с ударение на първото е и продължих да гледам картинката с интерес какво не и е наред :)

Александър Крумов каза...

Нищо сбъркано няма в снимката, тя има единствено илюстративна цел.

Важното е, че вие двамата потвърждавате единодушно, че не аналогичното звучене на имената не ви притеснява по никакъв начин. Точно това, което исках да разбера :)

Peter каза...

Мда, всичко си му е наред на кашкавала. Аз съм го опитвал именно защото съм гийк и ми стана любопитно. На всичкото отгоре се оказа, че ми харесва!

Обратното обаче със сигурност е вярно: ако ще правите лаптопи, не ги кръщавайте Parshevica или NaBaba :)

георги каза...

добра идея е. защото това са различни сегменти на пазара, а специфичната марка кашкавал, още повече, е с ограничено разпространение. наскоро бях на лекция относно търговските марки, самите хора които ги регистрират акцентираха над този вид не-конфликт.
освен това, само ти и още няколко дузини гийкове, ще прочетат в надписа ЛенОво, вместо ЛЕново. сори.

Александър Крумов каза...

Що сори?

Наталия каза...

Аз пък го прочетох точно като служебния си лаптоп и ми се отщя.... :)

Руслана Ангелова - ThinkPad Addicted каза...

Не съм представител на средният потребтел (работата ми е свързана с Lenovo и познавам добре брана :)), но и аз не бих си купила продукта, заради аналогията. В случаят няма кой знае какъв проблем - потребителите като мен едва ли представляват значителна извадка от сегмента, но все пак ... защо да ги губим. Лично аз не смятам идеята за добра. Избирайки наименование е необходимо съответното проучване. Я гледайте какви ги свършиха Vivacom :).

Александър Крумов каза...

Тъпото, че селото си се казва Леново. А разликата в ударението не е ясна, освен ако не се укаже ясно.

Симо каза...

Това са две съвсем различни индустрии. Няма припокриване.
В противен случай всички производители на ябълки да се гласят да плащат такси за името на Apple :)

Александър Крумов каза...

Аз не твърдя, че индустриите имат връзка помежду си. Въпросът е дали има припокриване чисто звуково в съзнанието на потребителите.

Аналогията с ябълките не е съвсем релевантна, тъй като няма ябълки с марка ябълки, доколкото въобще пазарът на ябълките е брандиран.

Andrey каза...

Знаех ,че Леново е Българско!