сряда, 4 ноември 2009 г.

multiDrama



Дали цените на рекламното време в телевизиите са паднали толкова или някои фирми са просто на садо-мазо вълна, когато става въпрос за марките им. Сякаш се наблюдава една вълна от натуралистични реклами правени в архаичен стил "Ние сме най-добрите". Ама защо сте най-добрите, не е ясно. Почти тотална липса на емоционален заряд, който да вдъхнови потребителя и той да се обвърже и олицетвори с марката. Завръщаме се в тъмните години на рекламата.

Рекламата на Multirama има само две попадения - едното е заигравката в началото с ограничените консултантски възможности на вериги, като Техномаркет/полис, а второто e ясният комуникационен фокус върху предлагането на компютри. Момента на включване на матрицата съсипва до не малка степен достойнствата на рекламата. Като започнем от това че матрицата вече е на повече от 10 години и символиката й малко по-малко избледнява, и минем през "невероятната" игра и реплики на главните герои. Тринити да си скъса г*за не може да каже двете изречения на ъпгрейднатата продавачка по такъв безчувствен и лишен от елементарна дикция начин. Финалното изречение забива най-големия пирон в ковчега на клипа.

Рекламата не е лишена от желание да каже нещо, но реализацията е много под нивото, което трябва да показва "най-голямата верига магазини за компютри и периферия". Май е трябвало е да гледат матрицата още веднъж:

14 коментара:

Digital Rebel каза...

така ще е докато се използват непрофесионални актьори, които не влагат капчица чувство във всяка буква, но съм сигурен, че и сценаристите са виновни за това, сякаш нарочно не е толкова добре направено, за да избягат от оригинала и да не плащат за авторски права.

нещо като с фалшифицирането, колкото по-зле изглежда фалшификатът, толкова е по-кратка е и присъдата.

Владо каза...

Сашо, аз си мисля, че тези гърци просто са искали да излязат в праймтайм с нещо, което струва минамално пари, изтъргано почти до без пари. Миналата година като си смениха корпоративната визия (тогава бяха видими само през магазини и каталози) им се изкефих доста, защото за мен се отличиха от Техномаркет, Технополис и т.н. Обаче разликата беше една - ние сме компютърни разбирачи и продаваме всичко около тях. И някак си година (че и повече) по-късно да пуснат това творчество, което не казва нищо ново ... предполагам, че "актьорите" са продавачи на солунска, идеята за рекламата е на Тринити (която сигурно е гледала матрицата 265 пъти), а пръдакшана е поверен на съседния магазин за камери на солунска (мисля, че беше кодак). При всички случай ще качат продажбите, особено по коледа, така че рекламата ще си свърши работата :)

wakeop каза...

Първата част с лаптопа под пералнята е добра. Продължавам да се заглеждам в нея (и усмихвам) и след първото гледане...
Обаче втората част е адски дразнеща, направо са о*кали пейзажа с тази псевдо-матрица.

Чудя се сценариста ли е издъхнал на втората половина и не е успял да измисли нищо читаво в същия дух или клиента се е намесил със свои идеи. Защото втората половина е просто като кръпка някаква.

voxy каза...

мене пък Тринити и дикцията й ме кефят

Елена каза...

Като гледах рекламата за първи път, веднага си помислих, че я видя коментирана тук. Само ми се струва, че си доста снизходителен в оценката си. Според мен рекламата е просто нелепа и смешна, въпреки че съм фен на Матрицата ;)

Дидо каза...

Не мога да забравя, как миналата година минах през техен магазин да търся usb switch, а "разбиращият от компютри" персонал се опита не само да ми пробута usb hub, ами и ме обвини, че нещо не съм разбрал и такова животно няма.

За мен лично Мултирама са като магазинче от махалата - така че, тъпата рекламата идеално им пасва на реалния образ.

Александър Крумов каза...

@ Владо
Рекламата може и да свърши работа по празниците, но какво ще свърши в по-дългосрочен план?

@ voxy
Кефят, защото се смешни или защото са релевантни?

@ Елена
Има много по-лоши реклами. Тази има наченки на идейност, но просто са убити в зародиш. А и крайните оценки не са хубаво нещо :)

@ Дидо
Купувах лаптоп от Мултирама пролетта и консулатантът беше доста добър. Може да са съм имал късмет :)

АниКо каза...

Така ще е докато фирмите си правят художествена самодейност вместо да оставят рекламните компании да работят професионално. Докато разни мениджърчета се мислят за много умни, ей такива буламачи ще се гледат. Колкото и да не сме сред първите в криейтива, все пак мислите ли, че една нормална (средно) голяма рекламна агенция би създала такова нещо, ако от ръководството на фирмата клиент не са казали просто "искаме да направите точно това и го направете за 5 лева..".

Александър Крумов каза...

Абе със сигурност има от тези последните, които твърде много се месят :)

Andrey каза...

Абе има още едно хубаво нещо.Тва е музиката.Остава със "Rock n Roll Song disigner".Песента е много яка,ама нямам идея как се връзва в темата нито по текст нито ,по ритъм...мистерия.

Точно сцената от Матрицата имам чувството ,че съм я виждал сякакви варианти.Сега не мога де се сетя за примери,но предполагам ще се съгласите.
Пичове Матрицата може и да е легенда ама е на 10 години.Тъпо.

П.С. Тринити има голям "багажник" ;)

Владо каза...

Дългосрочно няма как да свърши работа. Първо, няма новина по отношение на марката. Второ, няма нищо state-of-art в тая реклама, за да я запомни човек за по-дълго (като творчество, а не като послание на марката). Трето, фактически няма кампания, има един ТВ клип, който ще секне след около 3 месеца и после нищо до следващата криза, когато праймтайм цените са достатъчно ниски. Така или иначе това, което имах предвид е, че като им се вдигнат продажбите, най-вероятно основно заслуга за това ще получи тази реклама, а не принципно по-високото празнично потребление по това време на годината. И какво пък - така всички ще бъдат щастливи :)

voxy каза...

@Александър Крумов, щото е яка мацката :) най-вече

Александър Крумов каза...

Е това няма как да го отрека :)

kalinka malinka каза...

според мен, рекламата е интересна.
дори и на някой да не му харесва, важното е да направи впечатление.

на мен лично ми харесва идеята за Матрицата. оригинална е някак си.

в момента пиша доклад за един от магистърските ми маркетингови предмети и разглеждам различни реклами, които да ги включа като пример.

Спрях се на тази реклама на Мултирама, тъй като видях , че събужда общественото мнение.
Все пак, харесвана или не , целта на рекламата е да генерира трафик в магазините :))