понеделник, 23 ноември 2009 г.

Обратна свръзка

Рядко се случва, но когато се случи е обнадеждаващо и заслужава специална похвала. Нико Митев от pobedime.com написа коментар в качеството си на представител на сайта pobedime.com по повод на публикацията от миналата седмицата за, както аз я окачествих, подвеждащата реклама на въпросния онлайн аукцион във facebook. Написал го е културно, въпреки че едва ли ми се е зарадвал като е прочел написаното, за което му благодаря. Също така разбирам желанието му да привлече максимален брой хора към сайта си. Аз, разбира се, не отстъпвам от мнението си за рекламата, но знам, че и той и неговите колеги разбират за какво говоря. Подвеждащият момент определено го има и сравненията с разни други реклами не са съвсем точни. Това, особено като става въпрос за реклами във facebook, не е някакъв ултрагрях. Ултраяко е да имаш смелостта да напишеш отговор без да се криеш кой си, както са се крили (неуспешно в повечето случаи) представители на бая по-големи марки, за които съм писал. Така, че успех на pobedime.com и полека с намаленията, защото съм на поста си :)

Прилагам и коментара на Нико Митев:

"Уважаеми г-н Крумов. Обръщам се към вас в ролята си на представител на http://www.pobedime.com. Благодаря за публикацията и обърнатото внимание. Запознах се и с други ваши текстове, с повечето от които съм напълно съгласен.
В случая с рекламата на нашия аукцион, обаче, не споделям мнението ви. При нас реално се случва дадени потребители да се сдобият с продукти с 95% отстъпка, намаление или нещо подобно. Нормално е да акцентираме върху това в рекламите ни. Никак не ми се вярва гражданите, консумиращи Пещерска да си я купуват, защото очакват 700 мл. “Мека топлина”. Или тези, които си общуват с Vivacom - защото те са “всичко което ги свързва”. Рекламните послания са разнообразни и рядко толкова конкретни, колкото би ни се искало. В този смисъл “открий детето в себе си” на Sure Check (тестове за бременност) са уникално и рядко повторимо попадение.
Намалението от 95% в някои търгове е факт. Действително, не във всички, но всеки попаднал под “обстрела” на рекламата има шанс да си закупи нещо с такава отстъпка. Иначе приемам poDVedime с огромно чувство за хумор и ви благодаря още веднъж за будната рекламна съвест!"


***

снимка: Ruth Livingstone

7 коментара:

Peshi каза...

Санди, човека е прав. Щом става дума за търг с наддаване, винаги теоретично и реално(защото съм бил свидетел на такива случаи) можеш да докопаш нещо за доста малко парички. Е естествено, малко вероятно е да бъде 95% от реалната цена.
Същото нещо съм го виждал в немският Ebay, само че при тях вместо проценти използваха директно парични единици. Като например "Apple iPod Touch ab 49 Euro". Което на нормален български се превежда - Apple iPod Touch от 49 Евро. Понякога даже си го спестяват "от" и хората си кликат. И като си отворят линка, виждат, че остават 2 дни до края на аукциона, примерно.
Според мен на пазара всичко е позволено, а дали това е Женският Пазар в София, този до гарата в Плевен или виртуален такъв(каквито има в повече от изобилие в наши дни) няма никакво значение. Търговците използват трикове, собствениците на "пазарите" ползват трикове, дори самите купувачи са лисици, последните само ако са опитни.

Александър Крумов каза...

Ама и ти си мушмула! На първоначалния пост що не написа, че не си съгласен с мен?

Peshi каза...

Явно съм забравил, съжалявам.

svesten каза...

Аз пък винаги си купувам Пещерска , точно заради тази "мека топлина"

Александър Крумов каза...

Рекламата продължава във формат 85% намаление, което пак е подвеждане. Освен това наддаването става чрез изпомпване на кредити, всеки на стойност един лев за наддаване от една стотинка. Представи си цена от 30 лева натрупана чрез кредити наддаващи с една стотинка, като всеки кредит струва около лев. Преди години съм участвал в търг на eBay и там пари за участие в не ми искаха. И Пеши, ти сам се оплете с примера за eBay "Apple iPod Touch от 49 Евро." "OT", Пешо, "от", а не "за", което е равно на намаление от х%. Сори, ама не само рекламата е подвеждаща, ами целия сайт изглежда леко по български прецаквателен за тези които се регистрират!

Peshi каза...

Знам за тази грешка, нарочно го оставих така обаче, защото от е >=, ама няма значение, това са дреболии. Еми какво да ти кажа. След този пълен анализ е очевидно, че не е никак изгодно да се пазарува от въпросното място, а и че се набутваш за тяхна сметка. Представям си колко хора на възрастта на родителите ни, а доста голям % и много по-млади са се набили между шамарите така да се каже.
Харесва ми колко си съвестен към работата си, защото това показва професионализъм, поне така си мисля, пък и съм чувал за себе си подобни думички(макар че моето мнение за мен е напълно противоположно).
Е очевидно имаш една бира от мен като се върна :)

Александър Крумов каза...

Гледай сега, Пеши, анализът не е пълен, защото не включва теоритичната вероятност от истинска далавера. Последната изглежда доста малка, особено ако един потребител е привлечен от реклама за цени под 10лева. Просто има скрита цена. Между другото pobedime.com вече смениха рекламата си във facebook и още в заглавието й седи думата търг. Поздравления, че са се решили. Тайничко ще си мисля, че и аз имам пръст в промяната :)