понеделник, 7 септември 2009 г.

Рекламата, с която играеш

Днешният пост няма да е типично словоизлияние от моя страна. Днес пускам едно истинско интервю, тъй че от мен са само въпросите. Темата е иновативната рекламна медиа, която предлага "интерактивната проекционна система" или ИПС. За нея разказва Виталий Зарейчук от Interaction-bg, компания която си е поставила за цел да изгради мрежа от интерактивни проекционни системи в страната. Засега ИПС има само Sky City мол.

Преди самото интервю вижте за какво иде реч:



[caption id="attachment_1353" align="alignright" width="183" caption="Виталий Зарейчук, на 31 години. 9-годишният ми професионален опит е придобит в сферата на обслужването. Работех в чуждестранна верига хотели и казина в България и в чужбина. Аз съм начинаещ предприемач, а бизнесът на фирмата "прохожда" в Одеса. Партньорите ми започват изграждането на мрежа от интерактивни проекционни системи (ИПС) преди повече от година в Киев. Започналата криза доведе Украйна до тежко състояние при което рекламният пазар се свива значително. Времето за налагане на нов тип медиа никак не е подходящо. Тогава бе взето решение бизнесът да бъде развиван в България и в края на април тази година започнахме дейността си тук. В началото на юни започнахме с монтирането на първата в София ИПС в СкайСити Мол (ж.к. Гео Милев, ул. “Коста Лулчев” 52)."]Виталий Зарейчук, на 31 години. 9-годишният ми професионален опит е придобит в сферата на обслужването. Работех в чуждестранна верига хотели и казина в България и в чужбина.  Аз съм начинаещ предприемач, а бизнесът на фирмата «прохожда» в Одеса. Партньорите ми започват изграждането на мрежа от интерактивни проекционни системи (ИПС) преди повече от година в Киев. Започналата криза доведе Украйна до тежко състояние при което рекламният пазар се свива значително. Времето за налагане на нов тип медиа никак не е подходящо. Тогава бе взето решение бизнесът да бъде развиван в България и в края на април тази година започваме дейността си тук.[/caption]

Какви са нагласите на рекламодателите към ИПС?

Тази медиа у нас е непозната на рекламодателите. Но от вече проведените срещи, по време на които правихме демонстрации, останахме с впечатление, че се възприема положително.

Трудно ли убедихте Sky City mall да опитат ИПС?

Разполагаме с данни от проучване в САЩ, което сочи, че посетителите в моловете реагират положително при контакт с интерактивната реклама. Нещо повече, 60% процента от посетителите препоръчват на своите близки и приятели също да посетят обекта, в който има интерактивна проекция. Изтъкнахме този факт при преговорите с ръководството на мола и тази добавена стойност оказа своето положително влияние.

Как се възприема ИПС от страна потребителите?

Излъчваното от ИПС интерактивно видео само по себе си е атракция за потребителите. Преобладаващата част от тях (86%) намират видеото за забавно и развлекателно. Това е валидно и за тези от тях, които не взаимодействат директно, а наблюдават отстрани.

Ефективност на рекламните послания?

В едно проучванe потребителите гледали 5-минутни рекламни блокове, излъчвани от интерактивна проекционна система. Рекламните клипове са били на 10 различни бранда и с продължителност 30 секунди всеки. След края на блока потребителите първо отговаряли на въпроса кои реклами си спомнят (без да се назовава бранда). След това въпросите са били дали си спомнят рекламата на конкретен бранд (брандовете са били назовани). Резултатите от отговорите на първия въпрос сочат, че 7 от 10-те бранда са запомнени от 50% потребители. А запомняемостта при отговорите на втория въпрос се увеличава и процентът на потребителите се покачва до над 85%. В рамките след 24 до 72 часа същите потребители по телефона отново били попитани кои от рекламираните брандове помнят. Резултатите сочат, че отново над половината потребители могат да назоват повечето рекламирани брандове.

За промотирането на какъв тип продукти и услуги е подходящо използването на ИПС? В кои сектори е най-успешен ИПС?

Не виждам никакви ограничения нито по типове продукти и услуги, нито по сектори. По-важно е да отбележа, че, като инструмент за въздействие, интерактивната ни медиа е средство за повишаване на разпознаваемостта на рекламираните брандове. Това се постига благодарение на уникалната й способност да взаимодейства с потребителите -«интерактивност».

Как се представя ИПС срещу по-конвенционалните индоор рекламни канали, що се отнася до съотношение възвръщаемостта на рекламата, запомняне, стимулиране на покупка?

Например, в един мол това са статичните печатни постери и плазмените екрани. Ако сравним каналите, то ще видим че 49% от посетителите, които са се приближили на около 2 – 2,5 метра до мястото на проекцията, взаимодействат с рекламата или наблюдават как това правят другите. Същевременно само 13%  обръщат внимание на плазмените екрани от същото разстояние. А процентът за статичните постери е по-малък от 4%.

До колко може да се наложи ИПС, като комуникационен канал в България?

Чрез интерактивната ни медиа рекламираните марки получават възможност да комуникират с потребителите си двупосочно. Това качество е присъщо на интернет медиите, но е новост в «офлайн» среда. Въпрос на време е този канал да се обособи, като отделен начин на комуникация.

Къде освен в моловете виждате удобно място за инсталиране на ИПС?

ИПС е “инструмент”, който може да се използва не само като неподвижна инсталация за излъчване на рекламни клипове. Широко е приложението му за нуждите на различни събития. Витрините на магазините (задна проекция, http://www.monstermedia.net/portfolio.php?#267 ), щандовете на изложенията, широкоформатните проекции в шоурумите са все “удобни” места за създаване на впечталяващи по реалистичност интерактивни изображения.

Какъв е потенциала на пазара на ИПС и какви са твоите очаквания за бъдещето развитие на ИПС в България?

Интерактивната реклама извън интернет мрежата е все още свободна ниша за бизнес в нашата страна. От тази гледна точка ние се намираме в началото на пътя, който води до положение, при което инсталациите като нашата ще станат толкова обичайни, колкото и другите видове вътрешна реклама. Моите очаквания са свързани с периода след кризата – ако успеем да заемем изгодни стартови позиции сега, то ще развием бизнеса си бързо заедно с възстановяването на растежа на рекламния пазар.

За да получите презентацията на ИПС изпратете празен e-mail на адрес free@interaction-bg.com

Заб. Тази публикация НЕ Е платена. По-скоро е едно взаимно изгодно партньорство. Благодаря на Виталий, че се свърза с мен и разказа за ИПС малко по-подробно.

2 коментара:

Пеши каза...

Welcome to the future :)
Браво, браво. Идеята е супер. Все още не съм се сблъсквал с това чудо на технонологията отблизо, но съм сигурен, че ще се наложи в цяла Европа доста успешно.

Александър Крумов каза...

Абе не може да я нямате из Германия. Просто не си попадал на вярното място :)