вторник, 15 септември 2009 г.

Грандомина рекламина

Грандомания тресе някои компании. Ако не друго, поне прави впечатление.

Насред жълтите павета застраховател, Булстрад май беше (извинявам се, че не помня ама се опитвах хем да снимам, хем да не блъсна колата пред мен), е натрупал добре смачкани автомобили за назидание на навнимателните шофьори (практика, която МВР харесва и която е видно, че не върши работа). Дали има замесено промотиране на автокаско или гражданска отговорност, не разбрах. От гледна точка на арт инсталацията изпитах мимолетно извратено задоволство от наличието на двата черни автомобила на първия етаж. В крайна сметка не схванах точното предназначение на монумента на т.нар. и силно "рекламирана" Война по пътищата. Btw ако яките катастрофи намалееха значително, новинарските емисии щяха да се скъсят с мин 10 мин.





Вече с чисто меркантилни подбуди, ОМК обви стълбовете на метростанция Люлин с огромни кофички "Виталия". Глътка свеж въздух след уникално дебилната ТВ реклама, лично мнение де. Кофичките са доволно големи, така че и някой с 5 диоптъра лупи да може да запомни пакетажа. Познаваемост му е мамата. Между другото в тая "Виталия", според мен, има голям потенциал. Заигравката с името на "Активия" и подчертаването на добрата стара жива закваска, както и приятните опаковки дават едно добро начало. Личи завидно старание и стратегическа мисъл в създаването на бранда, което разбира се е похвално :)

10 коментара:

пх каза...

A на мен пък ми се струва просто ужасен кич да се обличат колоните в метростанцията по този начин. Да не говорим, че така Виталията ми става автоматически неприятна, без дори да съм я опитвала.

Иван каза...

И аз се бях объркал, че става дума за реклама на Булстрад. Не е така и това е доказателство за неуспеха на кампанията - хората не разбират за какво става дума.

Напълно съм съгласен, че простотии от сорта се харесват на МВР, но не вършат никаква работа. Цялата ми аргументация е на адрес: http://ivanianakiev.multiply.com/journal/item/196

Ivan Dinkov каза...

Рекаламата на Виталия ми харесва,
намирам я за оригинална и
съм любопитен да опитам продуктите им :)

Антония каза...

Преди половин час минах през метростанция Люлин -- колоните вече са в наситено синьо и с надпис Victory. Уж задължителното "Пушенето вреди на вашето здраве" е шибнато с миниатюрни буквички ниско долу на цокъла. Видях го само защото наистина внимателно огледах всичко. Малко нещо ме ядосаха, да си призная -- нагледах се на пушещи ученици днес и неприязънта ми към цигаропроизводителите удари тавана.

Pippilota Mentolka каза...

Като гледам надписа "Аладин" над жълтото такси, се сещам, че това може да е реклама на същите дюнери на Лъвов мост. Знам, че има и такава строителна фирма, изписана по абсолютно същия начин, което винаги е будело недоумение у мен - как можеш да разбираш едновременно от дюнери и строителство. Но и едното и другото не ми се връзва с набръчкани коли...

Peshi каза...

Еее, ама не бъдете "хейтъри".
Първо щом едно място е определено за такова с рекламна цел, значи там ще се поставят реклами, които не се харесват от всеки.
Второ, какво по-добро от визуално представяне на цилиндричен (обемен) предмет, ако не използването на подобни по форма предмети(в случая паралепипеди), около които е формиран рекламния обем.
Трето, не съм пушач, но всеки има право на избор, да пуши или не. Плюс това пушенето да им е проблема на хлапетиите.

Относно камарата от коли: няма ли да се научат, че трябва да показват разпръснати мозъци и черва, че поне малко да им повлияе на проклетите идиоти, които карат и се мислят за WRC или F1 състезатели. Вярно, че на хората няма да им е приятно, и че би трябвало да има цензура за малолетни. Но в отчайващи ситуации по-добре "силен антибиотик, отколкото един аспирин". А ефекта от въпросната камара е като Aspirin +C или каквото му е наименованието на медикамента, на Bayer в наши дни :)

Александър Крумов каза...

@антония
Те Верея не бяха брандирали всички колони. По същото време, когато бяха там си го имаше и Victory
@Pippilota
Казусът Аладин е доста интересен между другото. Ще взема да се разровя май :)
@ Пеши
и червата няма да помогнат. Ефикасен контрол на шътя трябва.

Боян каза...

Не било реклaма, най ми било "Голяма книга срещу войната по пътищата" - поредната МВР кампания...

Иван каза...

@Peshi
1. Как ти звучи това: "Не че съм педофил, но всеки има право на избор. Педофилството да им е проблема на престъпниците."
2. Разпръснатите мозъци и черва в рекламата са антибиотик за всички, а ние искаме да го дадем само на болните, т.е. на "пътните" убийци, нали? Вместо да тровим всички с антибиотици, нека да даваме по 10 г. безусловно на такива като Стависки, а не да се чудим защо пие и кара след условната си присъда. Ако беше на топло, нямаше да го прави!

Peshi каза...

Иване извинявай, но педофилията е незаконна, а пушенето само на определени места за непушачи(засега е така) е незаконно, така че не може да ги сравняваш!

Като цяло си прав, че не безумни реклами трябва да контролират обществото, а съотвените наказателни органи. Но тъй като става дума за въпросната реклама с камарата от коли, смятам че по-добре цялото общество да бъде въвлечено по някакъв начин. Наистина, примерът ми беше пресилен и отблъскващ като цяло.